اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 20, 2013
11:57 پنجشنبه، 30ام خردادماه 1392
کد خبر: 55701

راه اندازی دیتاسنتر استانی قم

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از راه اندازی مرکز داده استانی – دیتاسنتر- در استان قم خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز داده، امکان میزبانی وبسایتهای دستگاههای دولتی در این استان فراهم شده است.
علی اصغر انصاری در گفتگو با مهر، با بیان اینکه دیتاسنتر استان قم روز پنج شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: راه اندازی مراکز داده استانی یکی از ماموریتهای اصلی بند الف ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه در راستای تامین زیرساختهای دولت الکترونیک در استانها است که در این زمینه دیتاسنتر استان قم به بهره برداری عملیاتی می رسد.
 
وی با بیان اینکه تا پایان تیرماه جاری نیز 3 مرکز داده در دیگر استانهای کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد، ادامه داد: در راستای تامین زیرساختهای دولت الکترونیک در استانهای کشور و ارتباط دستگاههای دولتی استانی، مراکز داده استانی و شبکه داخل استانی اینترنت و شبکه فیبرنوری اختصاصی می تواند تاثیرگذار واقع شود.
 
معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: با اجرای این دستورالعمل، برای اشتراک گذاری اطلاعات دستگاههای اجرایی در سطح استانها می توان از دیتاسنترهای استانی بهره برد.
 
انصاری خاطرنشان کرد: دستورالعمل اشتراک گذاری اطلاعات دستگاههای اجرایی براساس ماده 2 و 3 از آیین‌نامه بند ب ماده 46 قانون برنامه پنجم در کارگروه مدیریت فاوای هیئت دولت به تصویب رسیده و به زودی ابلاغ می‌شود.
 
معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فاز تکمیلی راه اندازی و ایجاد مراکز داده استانی، ارائه خدمات رایانش ابری در راستای یکپارچه سازی دیتاسنترها در کشور است که در آینده می توان تمامی ظرفیتهای مراکز داده در حوزه دولت را که به صورت پراکنده و جزیره ای هستند به صورت یکپارچه در آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.