تلفن همراه

فناوری

گوشی

June 21, 2013
20:22 جمعه، 31ام خردادماه 1392
کد خبر: 55717

نخستین گوشی با سیستم‌عامل Tizen تا دو ماه دیگر از راه میرسد

بازار جهانی هنوز منتظر نخستین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده Tizen است و این طور که مدیر مرکز تلفن‌های همراه سامسونگ اعلام کرده است، این محصول در آگوست یا سپتامبر سال جاری وارد بازار می‌شود.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی 720 پیکسلی دارد که روی آن تراشه مرکزی Exynos 4 نصب شده است. این طور که شرکت سامسونگ توضیح داده است، سیستم‌عامل Tizen در حال حاضر فقط از دو نوع پردازنده با نام‌های Exynos 4212 و Exynos 4412 پشتیبانی می‌کند و که نخستین مدل این تراشه‌ها در گوشی هوشمند Galaxy S II عرضه شد و مدل دوم هم در گوشی‌ هوشمند Galaxy S III به کار گرفته شد.
 
این پردازنده‌ها به صورت دو و چهار هسته‌ای طراحی شده‌اند که توان هسته‌های پردازشگر آن‌ها بین 1.4 تا 1.6 گیگاهرتز گزارش شده است و پردازنده گرافیکی Mali-400 برای آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
این طور که فته می‌شود Samsung I8805 Redwood نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Tizen خواهد بود که بر اساس شایعات منتشر شده تا حدود دو ماه دیگر به دست کاربران می‌رسد. البته باید توجه داشت که توان این محصول با گوشی پیشرفته‌ای از جمله Galaxy S4 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید برابری نمی‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.