تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

June 21, 2013
20:45 جمعه، 31ام خردادماه 1392
کد خبر: 55726

نسل جدید گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم لوله‌کشی خنک‌کننده در راه اند

شرکت NEC به‌تازگی گوشی هوشمند جدیدی را مبتنی بر پردازنده چهار هسته‌ Qualcomm روانه بازار کرده است که مجهز به لوله‌های خنک‌ کننده مویرگی با قطر 0.6 میلیمتر است.
 
بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی تولیدکنندگان تلفن‌همراه، تا پایان سال جاری میلادی نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم خنک کننده مبتنی بر مایعات وارد بازار خواهند شد.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن‌همراه در جهان اعلام کردند که این روزها به‌دنبال لوله‌های خنک کننده فوق باریکی هستند که می‌توانند با پردازنده‌های پرقدرت و پرحرارت سازگاری یابند و از دمای آن‌ها بکاهند.
 
در حال حاضر بیشتر گوشی‌های هوشمندی که در بازار فروخته می‌شوند از رادیاتورهای گرافیتی که روی تراشه‌ها نصب می‌شود برای کاهش دمای خود استفاده می‌کنند و از این طریق دمای بخش‌های داخلی گوشی کاهش می یابد.
 
البته باید توجه داشت زمانی که از توان پردازنده به میزان بیشتر استفاده می‌شوند، محدودیت‌‌های این فناوری نمایان می‌گردد و در نتیجه شکایت‌های کاربران مبنی بر داغ شدن گوشی‌ پس از استفاده طولانی را باعث می‌شود.
 
اما لوله‌های مویرگی مخصوص عبور سیالات  و مایعات که به تازگی ساخته شده‌اند قادر خواهند بود این حرارت تولید شده را به‌صورت کارآمدتر از تراشه خارج کنند. این لوله ها در اصل حرارت تولید شده را کاهش نمی‌دهند، اما قادر خواهند بود به طور گسترده در تمام مناطق گوشی حضور داشته باشند و از طریق مایعات خنکی که از داخل آن‌ها عبور می‌کند گرما را به قسمت بیرونی انتقال دهند.
 
در همین راستا شرکت NEC به‌تازگی گوشی هوشمند جدیدی را مبتنی بر پردازنده چهار هسته‌ Qualcomm روانه بازار کرده است که شامل سیستم لوله‌کشی یاد شده می‌شود و این طور که پایگاه‌های خبری گزارش داده‌اند، از لوله‌هایی استفاده می‌کند که قطر آن‌ها تنها 0.6 میلیمتر است و بر این اساس می‌توان آن‌ها را بسیار باریک‌تر از لوله‌های خنک‌کننده اولترابوک‌ها با قطر یک تا 1.2 میلیمتر دانست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.