رگولاتوری

June 22, 2013
12:06 شنبه، 1ام تیرماه 1392
کد خبر: 55745

آقای وزیر از اقتصاد دیجیتال گفت

رشیـد‌ زارعی – روزنامه خراسان : اقتصاد دیجیتال که از آن به‌ عنوان اقتصاد اینترنتی یا اقتصاد مبتنی ‌بر وب نیز یاد می‌کنند، اقتصادی است که بخش عمده‌ای از آن بر پایه فناوری‌های دیجیتال شامل شبکه‌‌های ارتباطی، انواع تجارت الکترونیک، کارت‌‌های هوشمند و انواع تراکنش‌های مالی می‌شود.
 
به عبارت دیگر، اقتصاد دیجیتال یک تحول اساسی در ساختار اقتصادی جهان است که فناوری نوین اطلاعات را با فعالیت‌های مدیریتی به هم پیوند می‌زند. سرعت دیجیتالی شدن اقتصاد در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی طی سال‌های اخیر بسیار پرشتاب بوده و باعث بهبود اقتصاد در این کشورها شده است.
در کشور ما نیز در زمینه اقتصاد دیجیتال، اقدامات مهمی انجام شده است اما هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است.
البته برای بررسی روند پیشرفت اقتصاد دیجیتال باید ابعاد مختلف آن را در نظر گرفت. یکی از ابعاد اقتصاد دیجیتالی، تولید کالاهای دیجیتالی و بعد دیگر آن تولید کالاهای غیردیجیتالی با استفاده از فرآیندها و ابزار دیجیتالی می‌باشد که در هر دو زمینه باید کار بیشتری صورت گیرد. در همین راستا، هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح مرکز ملی توسعه و به کارگیری نرم‌افزارهای بومی، از برنامه‌های این وزارتخانه برای ایجاد اقتصادی دیجیتالی ظرف ماه‌های آینده خبر داد. امید است اظهارات آقای وزیر به زودی به عمل تبدیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.