رگولاتوری

June 22, 2013
14:03 شنبه، 1ام تیرماه 1392
کد خبر: 55749

فناوران: نظر شما مهم نیست، آقای وزیر

ایمان بیک – فناوران اطلاعات : امیدواریم که یکی از نتایج روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید» ، همان گونه که پیش‌بینی کردیم، سهم بیشتر فن‌سالاران در مدیریت کلان ICT ایران باشد.
 به این ترتیب، در کنار دغدغه‌های امنیتی و فرهنگی، اعداد و ارقام ،شاخص‌های توسعه و استانداردها نیز معنا و مفهوم خود را بازخواهند یافت و نظام برنامه‌ریزی برای توسعه ICT، جای شعارزدگی‌ها و طرح‌های ابن‌الوقت را خواهد گرفت. در آن صورت است که «نظر شخصی» یک نفر، که از قضا «وزیر» است، مبنای توسعه نمی‌شود؛ که خود آن وزیر هم، نظرش را با استانداردها منطبق می‌کند.
هشت سال است که ICT، درگیر همین نگاه‌های عجیب بوده است. وزیر هشت سال پیش ما می‌گفت که سرعت اینترنت برای «دانلود کتاب» خوب است، پس کافی است. وزیر پس از او (که از قضا رییس مرکز تحقیقات وب هم شده است) ابایی نداشت از اینکه«سلیقه» شخصی و علاقه‌اش به مدل‌چینی اینترنت را بیان و پیگیری کند و وزیر کنونی هم همین هفته گفته است که «وضعیت اینترنت، از نظر من خوب است».
دکتر حسن نامی، وزیر گرامی ارتباطات سکان هدایت وزارت را مدت کوتاهی است که در دست گرفته و در همین مدت تلاش درخوری هم برای سرعت بخشیدن به امور، از جمله عقد تفاهم نامه های پی در پی داشته که در جای خود قابل تحلیل است. اما ایشان حتما می داند که در کنار عملکرد، گفتارش نیز مبنای نقد و قضاوت خواهد بود. همان گونه که سخنان وزرای قبلی نیز ثبت شده قابل انکار نیست.
بنابراین، همان گونه که در سال های قبل به سخنان عجیب وزرا درباره اینترنت واکنش نشان داده ایم، امروز هم تکرار می کنیم که: «آقای وزیر! نظر شخصی شما اهمیت ندارد. آنچه مهم است شاخص‌های جهانی و البته شاخص‌های ملی توسعه پهنای باند و فراتر از آن، خواست و رضایت مردم است».      
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.