اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 25, 2013
9:56 سه شنبه، 4ام تیرماه 1392
کد خبر: 55796

اقبال کاربران به شیوه‏های معمولی جستجوی اینترنتی در حال افزایش است

شرکت پژوهشی فورستر در مطالعه‏ای دریافته است که بخش زیادی از کاربران، وب‏سایت‏های مورد نیاز خود را از طریق جستجوهای اینترنتی معمولی پیدا می‏کنند و برای این کار شیوه‏های معمولی جستجو را بر جستجو در میان آگهی‏های تبلیغاتی ترجیح می‏دهند.
 
به گزارش وب‏سایت searchengineland، نتایج مطالعات شرکت فورستر نشان می‏دهد در سال 2012 حدود 54 درصد از کاربران وب‏سایت‏های مورد نیاز خود را از طریق جستجوهای اینترنتی معمولی پیدا کرده‏اند. این رقم در سال قبل از آن 50 درصد بوده است. شبکه‏های اجتماعی نیز از این نظر در رده دوم قرار دارند. 32 درصد از پاسخگویانی که در سال گذشته میلادی در این مطالعه شرکت کرده‏اند گفته‏اند وب‏سایت‏های مورد نیاز خود را از طریق شبکه‏های اجتماعی پیدا کرده‏اند. این رقم در سال‏های 2011 و 2010 به ترتیب 25 درصد و 18 درصد بوده است.
 
یکی از یافته‏های قابل توجه فورستر این است که کاربران اقبال چندانی به جستجوهای تبلیغاتی نشان نداده‏اند. فقط 18 درصد از کاربران به پژوهشگران فورستر گفته‏اند از طریق جستجوهای پولی و تبلیغاتی وب‏سایت مورد نیاز خود را یافته‏اند.
 
براساس این گزارش، 28 درصد از کاربران نیز گفته‏اند وب‏سایت مورد نیاز خود را از طریق لینک‏هایی که در دیگر وب‏سایت‏ها منتشر شده است، پیدا کرده‏اند. این یافته از این نظر جالب است که بازاریابان تا پیش از این تصور می‏کردند لینک‏سازی اهمیت سابق خود را از دست داده است.
 
نتایج این مطالعه نشان می‏دهد رسانه‏های آفلاین نیز از دیگر منابع مهم پیدا کردن وب‏سایت‏های مورد نیاز کاربران است. 18 درصد از کاربران گفته‏اند وب‏سایت‏های مورد نیاز خود را از طریق روزنامه‏ها پیدا کرده‏اند. 15 درصد نیز گفته‏اند برنامه‏های تلویزیونی در این زمینه به آنها کمک کرده است.
 
اما جالب‏ترین پیش‏بینی فورستر که بر مبنای این مطالعه صورت گرفته، این است که در یک دهه آینده شرکت اپل در بازار جستجوهای اینترنتی دست بالاتر را خواهد گرفت و گوگل را پشت سر خواهد گذاشت.
 
How Consumers Search, 2012
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.