امنیت

فناوری اطلاعات

گوشی

June 25, 2013
10:16 سه شنبه، 4ام تیرماه 1392
کد خبر: 55798

آنتی ویروس ویژه اندروید یک ضرورت است

این حقیقت را باید پذیرفت! اگر شما با یک رایانه متصل به اینترنت کار می کنید احتمالاً ظرف چند دقیقه یا حتی چند ثانیه به انواع بدافزارها آلوده خواهید شد. از این رو انکار این موضوع که سیستم های کامپیوتری نیاز به حفاظت همه جانبه و کاملی دارند، غیر منطقی و غیر ممکن به نظر می رسد. چراکه حفاظت آنتی ویروس ها از کاربران سبب شده است تا آنها رفته رفته نسبت به خطرات بدافزارها در دنیای مجازی آگاه شده و به منظور جلوگیری از گسترش آنها اقدامات لازم را انجام دهند!
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، به تازگی کاربران علاوه بر توجه به امنیت سیستم های کامپیوتری شان نسبت به هدف گیری تلفن های همراه توسط بدافزارها نیز حساس شده اند. اما خوب است بدانید که نفوذ به تلفن های همراه اتفاق جدیدی نیست. اولین بار همان تلفن های قدیمی و معروف نوکیا که به ظاهر امکانات خاصی هم نداشتند، هک شدند.
 
به هر حال از همان زمان یعنی در حدود 10 سال پیش، شرکت های تولید کننده آنتی ویروس نسبت به افزایش حملات به گوشی های تلفن همراه هشدار داده بودند. چراکه آنها از همان زمان به پتانسیل این تلفن ها در حمله و نفوذ هکرها آگاهی داشتند. اما بی توجهی شرکت های سازنده موبایل و همچنین کاربران به این مقوله تا جایی ادامه پیدا کرد که حالا شاهد رشد خیره کننده بدافزارهای ویژه موبایل هستیم.
 
اما امروزه زمان این بی توجهی ها به سر رسیده است. کاربران بیشتر از هر زمان دیگری به یک آنتی ویروس بر روی گوشی تلفن همراه و یا تبلت خود نیاز دارند. چراکه اگرچه بدافزارهای ویژه تلفن های همراه در حال گسترش اند اما خود را پشت تعداد انبوهی از حملات به سیستم های کامپیوتری پنهان کرده اند تا از چشم کاربران دور بمانند. پس باید هوشیار تر از گذشته باشید.
 
فکر می کنید اگر با یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید به اینترنت متصل شوید، چقدر بدون آلودگی دوام خواهید آورد؟ رکورد این اتفاق پنج سال است. اما در طول چند سال اخیر اوضاع کاملاً فرق کرده است. آیا فکر می کنید در حال حاضر بتوانید حتی لحظه ای بدون آلودگی سر کنید؟ محال است! البته اگر شما از گوشی تلفن همراه خود تنها برای تماس، صحبت کردن و یا نهایتاً ارسال عکس استفاده می کنید بله به شما اطمینان می دهیم که سال ها بدون آلودگی دوام بیاورید. شما نیاز به آنتی ویروس ندارید. اما اخیراً تعداد آن دسته از کاربرانی که از سایر امکانات موجود در یک تلفن هوشمند استفاده می کنند افزایش پیدا کرده است. سر زدن به سایت های مختلف اینترنتی، دانلود بازی و همچنین دانلود سایر برنامه های کاربردی خطرات آلودگی کاربران را افزایش داده است.
 
متاسفانه بعضی کاربران تصور می کنند تا زمانیکه برنامه های بازی را از فروشگاه های رسمی گوگل (Google Play) دریافت می کنند، ایمن هستند. اما این یک باور خطرناک با عواقب جدی است. چراکه طبق مستندات موجود در این زمینه، سالانه بیش از هزاران نوع آلودگی از طریق همین برنامه های دانلود شده از فروشگاه های گوگل، در سراسر جهان گسترده می شود.
 
پس در چنین شرایطی کاربران بیشتر از هر زمان دیگری باید از خود دفاع کنند. باید ضمن کسب اطمینان از برنامه های جانبی آنها را از یک فروشنده قابل اعتماد تهیه کنند و قبل از نصب، وضعیت مجوز آن را نیز بررسی کنند. اما به نظر شما چند درصد کاربران این اقدامات را انجام می دهند در حالی که آنتی ویروس کلیه این وظایف را بر عهده دارد؟
 
راه حل های امنیتی یک آنتی ویروس ویژه موبایل، به شما این امکان را می دهد تا قبل از دریافت هر برنامه ای آن را اسکن کنید و نسبت به نیاز و یا عدم نیاز آن تصمیم گیری کنید.
 
از این رو در حالیکه کاربران بیشتر از گذشته خواستار استفاده از راه حل های حفاظت از موبایل های هوشمند هستند، شرکت های امنیتی نیز به دنبال ارائه راه حل های چند کاره، در کنار حفاظت از سیستم های کامپیوتری کاربران، تبلت ها و گوشی های تلفن همراه آنها را نیز از نظر دور نگه نمی دارند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.