اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 28, 2013
23:50 جمعه، 7ام تیرماه 1392
کد خبر: 55859

رسانه اجتماعی و سازمان؛ کنکاش در یک پدیده در دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی بررسی می شود

دکتر یونس شکرخواه، رئیس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا – دانشگاه تهران سخنرانی با «عنوان رسانه اجتماعی و سازمان؛ کنکاش در یک پدیده» در دومین همایش روز رسانه های اجتماعی انجام می‌دهد..
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از دبیرخانه این همایش، وی در چکیده مقاله خود آورده است: در این مقاله ابتدا به تمایزهای رسانه‌های قدیم و جدید و سپس به طبقه‌بندی‌ها؛ گونه‌ها و رویکردهای رسانه‌ای معاصر اشاره می‌شود و در آن رسانه به مثابه سازمان اجتماعی؛ سازمان معنایی و سازمان جغرافیایی طرف توجه قرار خواهد گرفت.
 
در همین حال به طبقه بندی کاپلان و هنلین در این زمینه مشتمل بر گونه‌های همکاری‌جویانه، وبلاگ‌ها و میکروبلاگ‌ها، جوامع محتوایی، جهان‌های اجتماعی مجازی، جهان‌های بازی‌های مجازی و سایت‌های شبکه اجتماعی نیز اشاره می‌شود. جنبه مشارکت‌گری در مراحل جریان اطلاعات از دیگر محورهای مطروحه در این مطلب است.
 
در بخش دیگر به تمایزهای رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی پرداخته می‌شود و تلاش می‌شود نشان داده شود که رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی یک مفهوم نیستند.
 
رسانه اجتماعی چیست؟  شبکه اجتماعی چیست؟ این دو پرسش نیز در این فرصت طرف توجه قرار می‌گیرند و ملاحظات هر دو پدیده هم بررسی می‌شود تا مرزها و کارکردهای این دو پدیده روشن‌تر شوند. شبکه اجتماعی و مسائل سازمانی؛ محور دیگری است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
چه قصدی دارید؟ پرسش آغازین بخش دیگری از مطلب است که در آن پرسش‌های کلیدی دیگری در قالب ارتباطات و فرهنگ سازمانی، گسترش همکاری‌های اجتماعی و ساختار رسانه اجتماعی مطرح می‌شود.
 
ملاحظات استفاده سازمان‌ها از رسانه اجتماعی محور دیگری از مطلب را تشکیل می‌دهد.
 
چه باید کرد؟ بخش دیگری از مطلب است که حاوی برخی از توصیه‌ها در این زمینه است و اینکه یک سازمان چگونه باید به سوی استفاده مطلوب از رسانه اجتماعی برود.
 
مردم را باور کنید؛ آن‌ها بخشی از دکور سازمانی نیستند؛ صدایشان را بشنوید و آنچه را که در کامنت‌ها می‌گویند، با ارزش بدانید. آن‌ها باید احساس کنند که واقعا خواسته شده‌اند. این موارد از جمله محورهای مطروحه در این بخش است.
 
هفت پایه رسانه‌های اجتماعی در قسمت دیگری از مطلب مورد اشاره قرار می‌گیرد
 
نقش‌های اجرایی استراتژیک در رسانه اجتماعی، نظیر استراتژیست اجتماعی، رابط واحدهای تجاری، رابط خطوط تولید و مشتریان و غیره هم مورد اشاره قرار می‌گیرند.
 
بعد از این بخش، آموزش مهارت‌های مربوطه در این زمینه نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد
 
سپس به تعداد کادرهای یک رسانه اجتماعی و امکانات موجود اشاره می‌شود و به مربعی که تیم رسانه‌ای همواره باید در ذهن داشته باشد.
 
اشاره به مزیت‌های رسانه اجتماعی بخش پایانی مطلب را شکل می‌دهد.
 
گفتنی است، دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی با رویکرد رسانه‌های اجتماعی در سازمان همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی 9 تیرماه در تالار ایوان شمس تهران برگزار می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.