تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

June 29, 2013
11:07 شنبه، 8ام تیرماه 1392
کد خبر: 55876

بازار امیدوار به تداوم روند کاهشی نرخ ارز است

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: بازار امیدوار به ادامه روند کاهشی قیمت دلار و درهم و در نهایت تثبیت نرخ ارز است و برای بازاریان کاهش نرخ ارز به صرفه‌تر از گرانی آن است.
 
سید مهدی میر مهدی کمجانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار کامپیوتر در پی کاهش نرخ ارز، اظهار داشت: بازار امیدوار به ادامه روند کاهشی نرخ دلار و درهم و در نهایت تثبیت نرخ ارز است.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: طی چند روز گذشته یک بار شاهد کاهش قیمت دلار به زیر 3 هزار تومان بودیم که اگرچه لحظه‌ای و مقطعی بود اما اتفاق مثبتی در بازار محسوب شد.
 
این فعال بازار کامپیوتر و ماشین‌های اداری در پاسخ به این سوال که بازاری‌ها با کاهش نرخ ارز متضرر می‌شوند در نتیجه از این اوضاع رضایت ندارند، گفت: برای بازاریان کاهش نرخ ارز به صرفه‌تر از گرانی نرخ ارز است؛ زیرا در قیمت بالا فروش کمتر است و از این رو بازار نیز راضی‌ به کاهش قیمت ارز است.
 
وی ادامه داد: بازار رسیدن دلار به نرخ 2200 تومان را انتظار می‌کشد که در این صورت ریال بار دیگر ارزش خود را بدست می‌آورد و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل و اقتصاد روان می‌شود.
 
میر مهدی در خصوص اینکه انتظار بازار برای رسیدن دلار به نرخ 2200 تومان چقدر خوشبینانه است، گفت: با صحبت‌هایی که از سوی مسئولان مطرح می‌شود، بازار بسیار امیدوار است که نرخ دلار به 2200 تومان برسد و روی این نرخ بماند.
 
وی ادامه داد: انتظار بازار این است که رئیس جمهور منتخب طبق وعده از تمام ظرفیت‌ها به دور از جناح‌بندی استفاده کند و در این راه اساتید بزرگ اقتصاد دانشگاه‌ها‌ نیز می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.