July 1, 2013
19:05 دوشنبه، 10ام تیرماه 1392
کد خبر: 55928

روزهای وزیرسازی رسانه‌ای

فاطمه ملکی – عصر ارتباط : این روزها بازار وزیرسازی‌های رسانه‌ای برای کابینه دولت یازدهم داغ است و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز از این موضوع مستثنا نیست. تا زمان معرفی کابینه دولت یازدهم به مجلس، هر روز لیست‌های متنوعی ارائه می‌شود و رسانه‌ها نیز در این میان نقش پررنگی را برای معرفی یاران دولت ایفا می‌کنند.
 
عصر ارتباط هم همین راه را رفته است و در این شماره و شماره گذشته به معرفی دو گزینه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخته است و هیچ بعید نیست در شماره‌های آتی به‌صورت مفصل‌تر به این موضوع پرداخته شود.
 
اما به‌راستی این اتفاق از کجا ناشی می‌شود؟ به گمانم دلیل اصلی آن را می‌توان برخاسته از نیازهای این بخش دانست. اینکه هر روز یک نفر از میان دولتی‌های سابق و فعلی و مدیران بخش کنونی بخش خصوصی به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت یازدهم مطرح می‌شود، برخاسته از نیازهایی است که هر یک از گروه‌های صنف فاوا دارند؛ گروه‌هایی که حالا بیشتر بر تعامل میان وزارت ارتباطات و شورای‌عالی فضای مجازی و نه قرار‌گرفتن آنها در برابر یکدیگر تاکید دارند.
 
در این سال‌ها آن‌قدر بخشی‌نگری‌های مختلفی از سوی مدیران اجرایی رخ داده که حالا با نزدیک‌شدن به روزهای بر سرکار آمدن دولت امید و تدبیر، همه برآنند تا فردی را معرفی کنند که حداقل نیم‌نگاهی به خواسته‌های آنها داشته باشد و این موضوع وظایف وزیر ارتباطات و فناوری دولت یازدهم را سنگین‌تر می‌کند؛ چراکه احکام برنامه پنجم توسعه، سند چشم‌انداز توسعه کشور و روند رو به‌رشد و توسعه تکنولوژی در دنیا ایجاب می‌کند، وزیر ارتباطات دولت بعد فارغ از وابستگی به هر گروه و جناحی بر سیاست‌های فراجناحی تاکید کند که در آن نگاشت خواسته‌های تمامی اهالی فاوا و نگرانی‌ها و بیم‌ها و امیدهای آنها لحاظ شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.