اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 2, 2013
19:34 سه شنبه، 11ام تیرماه 1392
کد خبر: 55955

استقبال وزیر ارتباطات از ارایه سیم کارت ویژه به حجاج ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشنهاد نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مبنی بر ارایه سیم کارت های ویژه به حجاج ایرانی و قرار گرفتن این مساله در دستور کار وزارت ارتباطات استقبال کرد.
 
 «محمدحسن نامی» وزیر ارتباطات روز یکشنبه با حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر سرپرست حجاج ایرانی دیدار کرد که دو طرف در این دیدار بر ضرورت بهره گیری از فضای مجازی برای معرفی معارف اهل بیت و پاسخگوئی به نیاز‌های اطلاعاتی مشتاقان اسلام ناب محمدی (ص) تاکید کردند. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه‌های در دست اجرای برای بهره گیری از فضای مجازی با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و معارف اهل بیت (ع) گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با عنوان بصیر در دست پیگری است و مردم کشورهای مختلف می‌توانند از این شبکه با حداقل ۹ زبان زنده دنیا بهره مند شوند. 
 
نامی افزود: علما و اندیشمندان حوزه‌های علمیه و مراکز دینی اطلاعات بسیار ارزشمندی دارند که انسان را به سوی نیکی، خیر و روشنایی هدایت می‌کند ما وظیفه داریم این اطلاعات را در سطح جهانی منتشر کنیم. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نسل جوان امروز بسیاری از نیاز‌های اطلاعاتی و علمی خود را از طریق سایت‌های اینترنتی فراهم می‌کند، اضافه کرد: سعی ما بر این است که در آینده ای نزدیک سایت ملی جمهوری اسلامی را با نگاه اسلامی حاکم در کشور ایجاد کنیم. 
 
وی تصریح کرد: معیارهای ما در ایران، معیار الهی است و در تاسیس شبکه ملی جمهوری اسلامی هدف سودآوری نیست بلکه سود ما هدایت مردم جهان به سمت خیر و صلاح است. 
سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به رشد روزافزون فناوری‌ های اطلاعاتی و گسترش شبکه‌ های مجازی در جهان گفت: هم اکنون علاوه بر بهره‌های علمی و مثبت که از فضای مجازی صورت می‌گیرد متاسفانه به دلیل توطئه ‌های استکبار جهانی و سودجویان ضد بشر، امنیت فکری و اخلاقی خانواده‌ها در فضای مجازی مورد تهدید قرار گرفته است. 
 
حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: متفکران و اندیشمندان اسلامی باید برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان از طریق بهره گیری مناسب از فضای مجازی چاره اندیشی کنند. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: عناصر تکفیری و تروریست، علیه پیروان اهل بیت در مصر جنایات بیشرمانه ای انجام می‌دهند و شیعیان بی گناه را به شکل فجیعی به شهادت می‌رسانند اما بسیاری از مردم جهان از عمق این فجایع اطلاعی ندارند. 
 
وی افزود: اندیشمندان ومتفکران جهان اسلام وظیفه دارند با بهره گیری از ابزار فناوری جدید و فضای مجازی اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنند و مانع از خدشه دار شدن چهره اسلام به دست تروریست‌های تکفیری شوند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.