تلفن همراه

گوشی

July 5, 2013
20:13 جمعه، 14ام تیرماه 1392
کد خبر: 55991

سیستم‌عامل موبایلی سامسونگ در کما

به گفته برخی کارشناسان برای عرضه سیستم عامل Tizen تأخیر صورت نگرفته و به عبارت دیگر می‌توان گفت که این سیستم عامل مرده است.
 
در حالی که شرکت سامسونگ سرمایه‌گذاری زیادی برای عرضه سیستم عامل موبایلی Tizen انجام داده "الدار مورتازین"( Eldar Murtazin) یکی از وبلاگنویسان معروف روسی در حوزه فناوری اعلام کرد که سیستم‌ عامل موبایلی Tizen OS تقریباً مرده است.
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، وی اعلام کرد شرکت سامسونگ که وظیفه توسعه این سیستم‌عامل را برعهده گرفته است بیش از یک گوشی هوشمند مبتنی بر این محصول روانه بازار نخواهد کرد.
 
وی در این خصوص گفت که برای عرضه سیستم عامل Tizen تاخیر صورت نگرفته و به عبارت دیگر می‌توان گفت که این سیستم عامل مرده است.
 
پروژه توسعه این سیستم عامل تقریبا به طور کامل کنار گذاشته شده است و بر این اساس بعید به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ در سال 2014 میلادی بیشتر از یک گوشی هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل روانه بازار کند.
 
دو روز قبل هم یک رسانه کره‌ای اعلام کرد که شرکت سامسونگ عرضه نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Tizen را دو ماه به تعویق انداخته است.
 
پیش‌از این گفته شده بود که شرکت کره‌ای سامسونگ دو گوشی هوشمند را با نام‌های I8800 Melius و I8805 Redwood در ماه آگوست عرضه می‌کند که هر دوی این محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل یاد شده ساخته شده‌اند.
 
اما اگر پیش‌بینی‌های مورتازین درست باشد، پروژه تکمیل و توسعه سیستم‌عامل Tizen کنار گذاشته شده است و شرکت سامسونگ قصد دارد پیش از آنکه این سیستم‌عامل را به طور کامل برکنار کند، تنها یک دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر آن به دست کاربران جهانی برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.