اپراتورها

تلفن همراه

July 5, 2013
20:20 جمعه، 14ام تیرماه 1392
کد خبر: 55997

سرمایه‌گذاری هوواوی در بخش تحقیق و توسعه از اریکسون بیشتر می‌شود

"لی لینگتائو"(Li Yingtao) مدیر مرکز تحقیق و توسعه هوواوی گفت که این شرکت قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش تحقیق و توسعه(R&D) افزایش دهد و تا پایان سال جاری میلادی در این زمینه از شرکت اریکسون پیشی بگیرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت چینی طی سال 2012 میلادی در مجموع 4.9 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده بود، اما بر اساس تصمیمات جدید اتخاذ شده قصد دارد رقم یاد شده را افزایش دهد و از این طریق بتواند علاوه بر متقاعد کردن کاربران در زمینه قیمت، آن‌ها را از نظر کیفیت محصول هم به سمت خود جلب کند.
 
مدیر مرکز R&D هوواوی در این خصوص گفت: «در زمینه ساخت و راه‌اندازی یک شبکه آخرین سوالی کاربر می‌پسند این است که: آیا می‌توانید این کار را انجام دهید یا خیر؟ باید گفت که این توانایی به میزان قابل ملاحظه به ظرفیت‌های نوآورانه ما بستگی دارد. این همان نکته‌ای است که ما را مجبور می‌کند سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش دهیم».
 
دو شرکت مخابراتی هوواوی و اریکسون طی سال گذشته به صورت مشابه در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کردند و رقم پرداخت شده از جانب هر یک از آن‌ها طی سال 2012 میلادی 4.9 میلیارد دلار بود. البته باید توجه داشت که هوواوی بخش زیادی از این سرمایه‌گذاری را به گوشی های هوشمند و تلفن‌های همراه اختصاص داد و در مقابل اریکسون هیچ هزینه‌ای در این زمینه پرداخت نکرد.
 
اگر بخواهیم این فرآیند را از نظر میزان درآمد دو شرکت یاد شده بررسی کنیم، شرکت اریکسون سال گذشته 14.4 درصد از درآمدهایش را به بخش تحقیق اختصاص داد و در مقابل هوواوی 13.7 درصد از درآمدهایش را در این زمینه خرج کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.