اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 6, 2013
18:06 شنبه، 15ام تیرماه 1392
کد خبر: 56010

پژویان: دستورالعمل قیمت گذاری آبونمان تلفن ثابت فردانهایی می‌شود

رئیس شورای رقابت از احتمال نهایی شدن دستورالعمل قیمت گذاری آبونمان تلفن ثابت در روز یکشنبه خبرداد و گفت:حدود دو سال پیش یک دستورالعمل برای تعیین نرخ تلفن ثابت تهیه شد که همچنان پا بر جا است و تغییری نخواهد کرد و در خواستی هم برای تغییر این دستورالعمل دریافت نشده است بلکه آنچه که در شورای رقابت در حال بررسی است تعیین یک دستورالعمل برای آبونمان شرکت مخابرات است.
 
جمشید پژویان در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره آخرین وضعیت تهیه دستورالعمل قیمت گذاری تلفن ثابت با بیان اینکه در شورای رقابت نرخ تلفن ثابت بررسی نمی شود، تصریح کرد: حدود دو سال پیش یک دستورالعمل برای تعیین نرخ تلفن ثابت تهیه شد که همچنان پا بر جا است و تغییری نخواهد کرد و در خواستی هم برای تغییر این دستورالعمل دریافت  نشده است بلکه آنچه که در شورای رقابت در حال بررسی است تعیین یک دستورالعمل برای آبونمان شرکت مخابرات است.
 
رئیس شورای رقابت افزود: در این خصوص کارگروه مربوطه اطلاعات لازم را فراهم کرده و شورای رقابت درحال تصمیم گیری در این خصوص است که البته تصمیم هایی در این راستا گرفته شده است که به احتمال بسیار زیاد روز یکشنبه مصوبه تعیین دستورالعمل آبونمان تلفن ثابت  در سایت شورای رقابت قرار می گیرد.
 
پژویان با بیان اینکه شورای رقابت بر اساس یک معیار اقتصادی دستورالعمل تهیه می کند، ادامه داد: در ضمن باید دستورالعملی تعیین شود که یک بنگاه بتواند به حیات خود ادامه دهد اما از طرفی به دلیل داشتن قدرت انحصاری نتواند اضافه رفاه مصرف کننده را به سمت خود کاهش دهد که شورای رقابت بر اساس همین معیار تصمیم گیری و یک دستورالعمل تهیه می کند.
 
وی همچنین گفت: شورای رقابت یک دستورالعمل ارائه می دهد و تا زمانی که تغییر نکند  کاملا قابل اجرا خواهد بود و به وسیله خود عرضه کنندگان و بنگاه های اقتصادی قابل محاسبه است وبدیهی است که شورا نیز از طریق مرکز ملی رقابت آن را کنترل می کند که خارج از دستورالعمل قیمت گذاری نشود.
 
رئیس شورای رقابت در پایان تاکید کرد: به احتمال بسیار زیاد این دستورالعل روز یکشنبه نهایی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.