اینترنت و شبکه

July 6, 2013
18:38 شنبه، 15ام تیرماه 1392
کد خبر: 56020

پشیمانی بعد از مرگ گوگل ریدر

کریس وترل مبدع خدمات گوگل ریدر می‌گوید اگر در شرایط امروز گوگل این ایده به ذهن او رسیده بود آن را در این شرکت اجرایی نمی کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از فوربس وی می گوید اگر به عقب بازمی گشت ترجیح می‌داد به جای کمک گرفتن از مدیران گوگل، گوگل ریدر را به صورت شخصی و مستقل راه اندازی کند. گوگل ریدر از جمله خدمات محبوب گوگل برای به اشتراک گذاری اخبار و اطلاعات میان کاربران بود که هفته قبل رسما تعطیل شد.
 
این در حالی بود که بسیاری از کاربران گوگل ریدر به استفاده از این خدمات علاقه داشته و از تعطیلی آن اظهار ناخرسندی کرده بودند، اما گوگل ترجیح داد آن را بازنشسته کند تا کاربران را به زور به استفاده از گوگل پلاس وادار کند. گوگل پلاس شبکه اجتماعی است که برای رقابت با فیس بوک ایجاد شده است.
 
کریس وترل افزوده است: ای کاش این کار را در داخل گوگل انجام نداده بود. من متنفرم که ایده من در برابر ایده گوگل پلاس قرار گرفته است. این مساله بسیار ناامیدکننده است. کارشناسان معتقدند رفتارهای اخیر گوگل در برابر خلاقیت‌های کارکنانش قرار گرفته و آنها از این بیم دارند که گوگل بعد از موفقیت این طرح‌ها بعد از مدتی آنها را از دور خارج کند و لذا ممکن است در آینده خلاقیت در این شرکت کمتر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.