اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

July 6, 2013
18:44 شنبه، 15ام تیرماه 1392
کد خبر: 56024

ژاپنی ها افزایش ۵ هزار برابری سرعت اینترنت خبردادند

در یکی از پروژه‌های ژاپن و اتحادیه اروپایی، کارشناسان می‌کوشند شبکه‌های جدیدی را راه‌اندازی کنند که سرعت اینترنت در آن پنج ‌هزار بار بیشتر از سرعت خطوط اینترنتی در اتحادیه اروپایی است.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، اتحادیه اروپا و ژاپن 6 پروژه جدید را معرفی کرده‌اند که بر مبنای آن ساختار اینترنت به طور کلی تغییر می‌کند و در نهایت کارایی شبکه‌های برای انتقال داده ارتقا میابد.
 
در یکی از این پروژه‌ها کارشناسان می‌کوشند شبکه‌های جدیدی را راه‌اندازی کنند که سرعت اینترنت در آن پنج هزار بار بیشتر از سرعت خطوط اینترنتی در اتحادیه اروپا است.
 
به عبارت دقیق‌تر، با توجه به اینکه هم‌اکنون کاربران اروپایی با سرعت 19.7 مگابایت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شوند، قرار است تحت این شبکه جدید امکان اتصال به اینترنت با سرعت 100 گیگابایت در ثانیه فراهم شود.
 
طبق آمار منتشر شده، در سراسر جهان در هر دقیقه 1.7 میلیون میلیارد بایت اطلاعات جابه‌جا می‌شود ترافیک اطلاعاتی شبکه‌ها از ابتدای سال 2012 تا ابتدای سال 2013 میلادی دو برابر افزایش یافته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ترافیک این شبکه‌ها تا سال 2018 میلادی 12 برابر شود. این حجم گسترده از اطلاعات نیازمند نسل جدید شبکه‌ها هستند تا بتوان به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کرد.
 
طرح‌های معرفی شده توسط ژاپن و اتحادیه اروپا با سرمایه‌گذاری بالغ بر 18 میلیون یورو دنبال می‌شوند و با مشکلاتی همچون امنیت سایبری، ظرفیت شبکه‌ها، فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، ترافیک بالای شبکه‌های اطلاعاتی و کاهش مصرف انرژی روبرو هستند.
 
در این طرح‌ها کمیسیون اروپا، وزارت کشور و ارتباطات ژاپن(MIC)، موسسه ملی فناوری ارتباطات و اطلاعات(NICT) به همراه بزرگان صنعت ژاپن و اروپا و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیق و توسعه(R&D) از جمله شرکت‌های Orange، Telefonica، NEC، پاناسونیک، NTT، KDDI، ADVA، STMicroelectronics و اینتل با یکدیگر همکاری می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.