اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

July 7, 2013
15:56 یکشنبه، 16ام تیرماه 1392
کد خبر: 56038

وزیر ارتباطات: تعداد کاربران اینترنت در روستاها رو به افزایش است

دکتر محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در برنامه ی دو نیم ساعت شبکه خبر حضور یافت و ضمن تشریح دستاوردهای وزارت ارتباطات گفت هم اکنون تعداد کاربران اینترنت در روستاها رو به افزایش است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر نامی در این گفت وگوی خبری اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات با سرعت قابل توجهی در حال توسعه است و برهمین اساس برابر قانون برنامه پنجم توسعه ، اتصال دستگاههای اجرایی، خانوار و تجاری و تمامی مشاغل به این شبکه با جدیت دنبال شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس تاکنون بیش از 140 هزار نقطه از دستگاههای دولتی به این شبکه متصل شده است.
نامی همچنین ایجاد دولت الکترونیکی و زیرساخت آن؛ ایجاد شهرک های ICT و رشد سهم ICT در تولید ناخالص داخلی را از جمله اهداف این وزارت دانست و گفت: اکنون سهم فاوا در تولید ناخالص داخلی 8/4 است اما بر اساس امکانات و فعالیت های صورت گرفته انتظار می رود این رقم تا پایان دولت یازدهم به عدد 8 برسد.
نامی در این گفت و گوی تلویزیونی ایجاد یک جامعه اطلاعاتی را مساوی عدالت محوری خواند و گفت: در حال حاضر با ضریب نفوذ 5/61 درصدی اینترنت در کشور مواجهیم و از سوی دیگر تعداد کاربران اینترنت در روستاها در حال افزایش است.
وزیر ارتباطات با بیان این که 81 درصد روستاها دارای امکانات مخابراتی هستند در این گفت و گو به افزایش تعداد دفاتر خدمات ICT روستایی، افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، افزایش پهنای باند اینترنت، و برخی دیگر از دستاوردهای این وزارت اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.