تلفن همراه

گوشی

July 7, 2013
16:11 یکشنبه، 16ام تیرماه 1392
کد خبر: 56044

پیشبینی رشد ۷۵۰ درصدی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ارزان در سال ۲۰۱۳

کارشناسان اعلام کردند بازار گوشی‌های هوشمندی که با قیمت بین ۷۵ تا ۱۰۰ دلار فروخته می‌شوند، در سال جاری میلادی رشد ۷۵۰ درصدی را پیش‌ روی خود می‌بیند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از ریدرایت، رقابت آیفون و اندروید که این روزها به یکی از خبرهای داغ در همه رسانه‌های خبری تبدیل شده است، گوشی‌های هوشمند را به یک ابزار کاربردی مناسب برای عموم مردم در سراسر جهان تبدیل کرده است و نه تنها این روزها بیش از یک میلیارد نفر از ساکنان کره زمین از این دستگاه استفاده می‌کنند، بلکه قرار است در آینده میلیاردها نفر این محصول را به کار گیرند.
 
 این روزها مقصد بیشتر گوشی‌های هوشمند قاره آمریکا نیست و در مقابل آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا به بزرگترین بازار این محصول تبدیل شده‌اند. این بازارهای بزرگ به گونه‌ای به جلو حرکت می‌کنند که صنعت رایانه‌های شخصی در آن‌ها قوت فراوان گرفته است.
 
مرکز تحقیقاتی IDC بر اساس آخرین بررسی خود پیش‌بینی کرده است که طی سال جاری میلادی بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته خواهد شد. این رقم گویای آن است که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2013 میلادی نسبت به سال قبل آن 33 درصد افزایش میابد و در این میان بازارهای نوظهور قلب این تحول بزرگ محسوب می‌شوند.
 
آنچه که میزان علاقمندی ساکنان بازارهای نوظهور را برای خرید نسل جدید گوشی‌های هوشمند افزایش می‌دهد، کاهش قابل ملاحظه قیمت این محصولات است. طبق گزارش موجود میانگین قیمت 37 درصد از تمام گوشی‌های هوشمندی که در سال 2012 میلادی در سراسر جهان فروخته شدند بدون هرگونه قرارداد مخابراتی کمتر از 250 دلار بوده است.
 
کارشناسان همچنین اعلام کردند که بازار گوشی‌های هوشمندی که با قیمت بین 75 تا 100 دلار فروخته می‌شوند طی سال جاری میلادی رشد 750 درصدی را پیش‌روی خود می‌بیند.
 
لازم به ذکر است که قیمت گوشی‌های هوشمند همچنان رو به کاهش است. مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش خود توضیح داده است که میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در سال 2012 میلادی کاهش 8 درصدی داشت که گفته می‌شود در سال جاری میلادی نیز از قیمت آن‌ها 9 درصد کاسته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.