اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

July 8, 2013
19:33 دوشنبه، 17ام تیرماه 1392
کد خبر: 56072

چرا مخابرات با وجود ابلاغیه رگولاتوری اینترنت حجمی نمی‌دهد؟

مدتی از ابلاغ مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره ارائه اینترنت حجمی می‌گذرد اما همچنان کاربران مخابرات در دریافت این سرویس ناموفقند.
 
 
مدیرعامل شرکت مخابرات حدود دو ماه پیش از ارائه اینترنت حجمی در مخابرات خبر داده و اظهار کرده بود: از این پس براساس مصوبه‌ای که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ابلاغ کرده برای سرعت‌های مختلف براساس حجم آن‌ها قیمت‌های مختلفی اعمال خواهد شد.
 
مظفر پوررنجبر با بیان این‌که در حال حاضر تمام تعرفه‌ها برای اجرا به استان‌های مختلف فرستاده شده، درباره زمان اجرایی شدن این طرح گفته بود:‌ این طرح در حال اجراست و باعث می‌شود هزینه‌ها به مراتب کمتر از گذشته شود چراکه در شیوه جدید کارکرد و حجمی که افراد مورد استفاده قرار می‌دهند محاسبه خواهد شد و مشتری مجبور نخواهد بود مبلغ خاصی را به طور ثابت پرداخت کند و حتی مدتی از اینترنت هم استفاده نکند.
 
مدیرعامل مخابرات ایران ادامه داد: با استفاده از این شیوه کاربران حتی می توانند در صورتی که برای مدتی از اینترنت استفاده نکرده‌اند هزینه پرداخت نکرده و تنها تعرفه‌های اندک آبونمان را بپردازند.
 
اما با وجود این اظهارات مدیر عامل شرکت مخابرات کاربرانی که اینترنت خود را از این شرکت می‌گیرند همچنان در دریافت اینترنت حجمی با مشکل مواجهند و امکانی برای دریافت اینترنت به این شیوه ندارند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به این که آیا سازمان تنظیم مقررات بر این موضوع نظارت ندارد گفت: این اقدام مخابرات به نوعی تخلف محسوب می‌شود اما با توجه به این که سیستم‌های این شرکت برای ارائه اینترنت حجمی در برخی استان‌ها آماده نشده، قرار بر آن است که تا آماده شدن مقدمات این موضوع، مخابرات اینترنت را با حجم دانلود نامحدود در اختیار کاربران خود بگذارد.
 
حسن رضوانی همچنین عنوان کرد: در واقع این شرکت برای ارائه اینترنت حجمی مدتی زمان خواسته است و قرار بر این است که پس از به پایان رسیدن این دوره اینترنت خود را به صورت حجمی در اختیار کاربران بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.