اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

July 9, 2013
10:08 سه شنبه، 18ام تیرماه 1392
کد خبر: 56080

علی حکیم جوادی: خبر کذب بود سایت‌ها هم برداشتند/من تاکنون کوچک‌ترین کاری را به نفع ایرانیان نت انجام نداده‌ام

دنیای اقتصاد نوشت: طی روزهای اخیر برخی سایت‌های خبری از موضوع جلوگیری حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب از امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری با شرکت چینی ZTE خبر داده بودند، پروژه‌ای که به گفته این سایت‌ها مرتبط با توسعه فیبر نوری و اپراتور چهارم – اپراتور فیبر نوری – بوده؛ اما به دلیل مشکلاتی در شکل قرارداد و به خصوص مصادف شدن با روزهای پایانی دولت فعلی و سفر اخیر وزیر ارتباطات به چین، خبرساز شده است. 
در همین زمینه از علی حکیم جوادی معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات که از جمله حاضران در سفر بود،  جزئیات موضوع را جویا شده‌ایم که می‌خوانید. 
 
خبرهایی در خصوص جلوگیری از عقد قرارداد پروژه FTTX( اتصال فیبرنوری به منازل) با شرکت چینی ZTE شنیده شده است این خبر را تایید می‌کنید؟
این خبر صد درصد کذب محض است و ما آن را تکذیب می‌کنیم.
اما براساس خبرهای منتشر شده گفته می شود درخواست برای لغو این قرارداد توسط آقای روحانی و مجلس گرفته شده است؟
خیر. خبر کذب است و کسانی هم که این خبر را منتشر کردند، متوجه اشتباه شده و سریع خبر را از روی سایت‌ها برداشتند. حتی ما تصمیم داشتیم که علیه این کار اقدام حقوقی انجام دهیم.
 
در سفر وزیر ارتباطات به چین  مسوولان شرکت ایرانیان نت هم ایشان را همراهی کرده‌اند. این سفر با چه هدفی انجام شد؟
شرکت‌ایرانیان نت در این سفر به همراهی وزیر ارتباطات به دنبال شناسایی شریک‌های مختلف در این بخش بود و اینکه کمی بیشتر درخصوص این پروژه اطلاعات کسب کند. در واقع در این سفر و جلسه وزیر ارتباطات با وزیر صنعت و ارتباطات چین بیشتر در این خصوص بحث‌هایی مطرح شد و حرف عقد هیچ‌گونه قراردادی به میان نیامد.
 
درحال حاضر شما  هم عضو هیات مدیره شرکت ایرانیان نت هستید و از طرفی دیگر نیز مسوولیت ریاست سازمان فناوری اطلاعات را برعهده دارید، این پست‌ها این شائبه را ایجاد نمی‌کند که فعالیت‌های شما به نفع شرکت ایرانیان نت است؟
اصلا این گونه نیست و من تاکنون کوچک‌ترین کاری را به نفع ایرانیان نت انجام نداده‌ام و در این خصوص مطمئن باشید. ما نماینده سهام دولت در این شرکت هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.