تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری

July 12, 2013
16:22 جمعه، 21ام تیرماه 1392
کد خبر: 56135

علاقه کسب و کارها به ایجاد اَپ استور اختصاصی در حال افزایش است

مطالعات یک شرکت پژوهشی نشان می‏دهد روز به روز بر تعداد کسب و کارهایی که برای خود یک اَپ اِستور اختصاصی ایجاد می‏کنند، افزوده می‏شود.
 
 به گزارش وب‏سایت appdev، شرکت پژوهشی اِی بی آی ریسرچ پیش‏بینی کرده است روند ایجاد و استفاده از اپ استور یا پایگاه مجازی عرضه نرم‏افزارهای کسب و کار در میان شرکت‏ها و سازمان‏های افزایش خواهد یافت. این برآوردها نشان می‏دهد تا سال 2018 تعداد کسب و کارهایی که برای خود دارای یک اَپ اِستور هستند، سه برابر میزان کنونی خواهد بود. اِی بی آی پیش‏بینی کرده است تا آن زمان سالانه 30.4 درصد بر تعداد این کسب و کارها افزوده خواهد شد.
 
یکی از یافته‏های جالب توجه شرکت اِی بی آی این است که استفاده از اپ استور در میان کسب و کارهای آمریکا و اروپای غربی کم‏رونق‏تر از کسب‏ و کارها در کشورهای آسیای حوزه اقیانوس آرام خواهد بود. بنا بر این یافته‏ها، تا سال 2018 تعداد کسب و کارهای آمریکایی و اروپای غربی که از اپ استور استفاده می‏کنند، به ترتیب 20.7 درصد و 21.5 درصد افزایش خواهد یافت. این رقم درباره کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام به 59 درصد خواهد رسید.
 
براساس این گزارش، شرکت‏های تولیدی و صنایع تجاری در زمینه استفاده از اپ استور جلوتر از سایر کسب و کارها خواهند بود. مهمترین دلیل اقبال کسب و کارها به ایجاد اپ استور، سرعت گرفتن روند استفاده از ابزارهای همراه در محل کار اعلام شده است. ایجاد اپ استور به کسب و کارهای تجاری اجازه می‏دهد تا راهکارها و نرم‏افزارهای مورد نیاز کارکنان خود را از طریق یک پایگاه مجازی در اختیار آنها قرار دهند و در عین حال کنترل بیشتری بر روی آنها اعمال کنند.
 
گسترش استفاده از ابزارهای همراه در محل کار (BYOD) باعث شده است بازار نرم‏افزارها و راهکارهای کسب و کار که از سوی شرکت‏های طرف ثالث عرضه می‏شود، رونق بگیرد. کسب و کارهای تجاری با ایجاد اپ استور می‏توانند نرم‏افزارها و راهکارهای عرضه شده از سوی شرکت‏های طرف ثالث را نیز به صورت یکجا در اختیار کاربران خود قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.