تلفن همراه

گوشی

July 13, 2013
11:16 شنبه، 22ام تیرماه 1392
کد خبر: 56144

گوشی ویندوزی 41مگاپیکسلی نوکیا معرفی شد

شرکت نوکیا با هدف موفقیت در بازار تلفنهای هوشمند که در اختیار سیستم عاملهای iOS و اندروید است، یک تلفن هوشمند با سیستم عامل ویندوز و ویژگی چشمگیر دوربین 41 مگاپیکسلی عرضه کرده است.
 
سالها پیش دوربینهای مجهز به دوربین را " تلفنهای دوربین دار " توصیف می کردند، عبارتی که وقتی همه تلفنها به دوربین مجهز شد محو و از دایره واژگان روزمره خارج شد اما جدیدترین تلفن هوشمند نوکیا شایسته چنین عنوانی است، چرا که این تلفن هوشمند دارای یک دوربین 41 مگا پیکسلی و آرایه ای از ویژگیهایی است که تنها وقتی به گوشتان رسیده که صحبت از یک دوربین دیجیتالی درمیان باشد.
 
 
استفن الوپ در همایشی که در شهر نیویورک برای معرفی این تلفن برگزار شده بود، گفت: بیش از یک دهه است که به مردم کمک کرده ایم عکس بگیرند، اکنون به آنها کمک می کنیم چیزهایی را فراتر از توان چشمهایشان مشاهده کنند. این فصل بعدی در عکاسی با تلفنهای هوشمند است.
 
جدیدترین تلفن هوشمند نوکیا با صفحه نمایش 4.5 اینچی دارای سیستم عامل ویندوز و دوربین 41 اینچی است که می تواند وضوح بزرگنمایی هشت برابر عرضه کند.
 
دوربین این تلفن مجهز به شش لنز و دارای یک حسگر در قسمت پشتی و یک فلش زنون است.
 
این تلفن دربرگیرنده اپلیکیشن نوکیا پرو کمرا (Pro Camera) است که به کاربر چگونگی استفاده از ویژگیهای پیشرفته این دوربین را می دهد.
 
 
شرکت فنلاندی نوکیا همچنین از سایر توسعه دهندگان اپلیکیشن خواسته برای ارائه ویژگیهای بیشتر و بهره برداری بیشتر از این تلفن دست به کار شوند.
 
نوکیا از سال 2011 تاکنون خود را وقف ارائه تلفنهای هوشمندی با پلتفورم ویندوز کرده است و پس از مشاهده ضرباتی که تجارتش از موفقیت آی فن و اندروید متحمل شده، هیچ تلفنی را با سیستم عامل اندروید گوگل عرضه نمی کند.
 
تلفن هوشمند نوکیا با دوربین 41 مگا پیکسلی لومیا 1020 نام دارد که حافظه 32 گیگابایتی داشته و از 26 ژوئیه (4 مرداد) با قیمت 300 دلار عرضه می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.