لبه تکنولوژی

July 13, 2013
11:19 شنبه، 22ام تیرماه 1392
کد خبر: 56146

وقتی فناوری به درون بدن انسانها رخنه می‌کند

شرکت های پیشرو در فناوری، آینده ای را پیش بینی می کنند که در آن فناوری های پوشیدنی از وسایل خارجی فراتر رفته و درون بدن انسان تعبیه می شوند.
 
مدیران اجرایی شرکت های فناوری در کنفرانس VentureBeat MobileBeat در سانفرانسیسکو آمریکا حضور یافته و در مورد آینده چنین دستگاه های پوشیدنی به بحث و گفتگو نشستند.
 
به گفته آنها  "عینک گوگل" آغاز راه است و اگر چه تلفن های هوشمند همچنان در مرکز توجه زندگی دیجیتالی مشتریان باقی می مانند اما مردم به زودی وسایل فناورانه را درون بدنشان حمل خواهند کرد.
 
"گری کلیتون" رئیس شرکت تشخیص صدای "Nuance" می گوید: از دیدگاه مهندسی زیست پزشکی، از ایده تا واقعیت وسایل فناورانه پوشیدنی که درون بدن تعبیه شوند فقط پنج تا ده سال فاصله است.
 
در این کنفرانس شرکت های فناورانه توافق کردند اگرچه محبوبیت وسایل الکترونیکی فناورانه پوشیدنی در حال افزایش است اما هنوز تا رایج و همه گیر شدن این وسایل راه زیادی مانده و داده ها و اطلاعاتی که توسط این دستگاه ها جمع آوری می شود آن قدر مهم خواهد بود که نادیده گرفتن فواید آنها غیر ممکن می شود.
 
"جف هولو" مدیر اجرایی شرکت Basis Science می گوید شرکت ها باید برای تبدیل داده های به دست آمده از این وسایل به اطلاعاتی که مصرف کننده آن را به طور ساده مفید و قابل فهم بداند، شیوه های ابتکاری بیابند.
 
بر اساس این گزارش شرکت های فناورانه به این حقیقت که تلفن های هوشمند امروزی از نقش اولیه برقراری تماس ظهور کرده اند و به رایانه های جیبی قدرتمندی تبدیل شده اند، توافق دارند.
 
"یونگ سوهن" مدیر استراتژی سامسونگ معتقد است، در عصر فناوری پوشیدنی، گام منطقی بعدی برای مشتریان این است که نانوفناوری را در بدن خود داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.