تبلت

تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

July 13, 2013
11:22 شنبه، 22ام تیرماه 1392
کد خبر: 56147

تصاویر خانه ای با فناوری عصر فضا; کنترل همه چیز با یک آی پد

یک شرکت بریتانیایی با صرف میلیونها دلار خانه ای را با استفاده از فناوری عصر فضا ساخته که بیشتر شبیه خانه مأموران مخفی است.

خانه آینده که با فناوریهای روز ساخته شده به نام خانه کورن فلیک شناخته می شود و این نام شرکتی است که دستگاه های آن را از جمله یک دیوار مخفی و سطحی که می چرخد تا صفحات نمایش تلویزیونی دو متری و یک محافظ امنیتی مجازی را نمایان کند، نصب کرده است.

این خانه مجهز به یک قهوه و چای ساز 10 هزار پوندی است که از دور با آی پد کنترل می شود و نوشیدنی را به فنجانهای خالی می ریزد. کاغذ دیواریهای مغناطیسی، سینما و سایر گجتها با فناوری بالا مجموعا 750 هزار پوند (معادل یک میلیون و 135 هزار دلار) هزینه در برداشته است.

محل استراحت خانه کورن فلیک در لندن دربرگیرنده یک پروژکتور و نورهایی است که خود را با رنگهای روی صفحه نمایش تنظیم می کنند، این نورها همچنین با موسیقی نیز خود را تطبیق می دهند

در این نقطه از خانه با یک دکمه در کف خانه دیوار چرخیده و یک تلویزیون پنهان را نمایان می کند. دیوارها و کف زمین با یک برنامه روی آی پد کنترل می شود که می تواند اتاق نشیمن را به یک سینمای خانگی ، اتاق بازیهای ویدئویی و بیش از آن تبدیل کند

شرکت خصوصی کورن فلیک با همکاری سازندگان فناوری این خانه را با گجتهایی تجهیز کرده اند که قیمت گزافی دارد و بسیاری از افراد تصور نمی کنند که توان پرداخت چنین مبلغی را داشته باشد.

این خانه نمایشگاهی برای دستگاه هایی با فناوری پیشرفته برای افراد ثروتمند و مشهور در دوطبقه ساخته شده است.

در این خانه باید سفارش تلویزیون به اینچ را فراموش کنید بلکه می توانید تلویزیون خود را با متر سفارش دهید. در این خانه تلویزیونی به عرض 4 متر وجود دارد که سیستم صوتی آن با آخرین فناوریهای روز ساخته شده است.

شیر 10 هزار پوندی که با یک آی پد کنترل می شود. این نخستین دستگاه قهوه ساز " i-coffee" در دنیا است که در ابتدا برای ابر قایقهای تفریحی طراحی شده که می تواند نوشیدنی گرم را ظرف 45 ثانیه آماده کند. این دستگاه همچنین نحوه سرو قهوه برای افراد را در حافظه خود نگاه می دارد و از قابلیت ارائه آب پرتقال تازه، آب یخ و آب داغ برای آشپزی برخوردار است

گرما، نور و صدا در این خانه با یک آی پد کنترل می شود و این خانه نخستین خانه در جهان است که دیوارهای آن به یک نوع موتور مجهز است تا هرگز در جابه جایی آنها اشتباهی به وجود نیاید.

برای کشیدن پرده ها هنگام غروب، شیدهای اتوماتیک در این خانه با یک حسگر بیرونی می توانند هنگام غروب آفتاب را اعلام کنند. از سوی دیگر هنگام پخش فیلم پرده ها به طور خودکار بسته می شود تا نور داخلی تنظیم شود.

امنیت در این خانه از اولویت مهم برخوردار است، این سیستم عادات کاربر خود را کپی می کند تا زمانی که کاربر در سفر به سر می برد نورها، باز شدن پنجره ها و بستن آنها به همان شکل قبل ادامه یابد تا سارقان تصور نکنند که این خانه خالی مانده است.

گری لویس مدیر شرکت کورن فلیک در این تصویر پروژکتور 4 متری خانه را با آی پد خود کنترل می کند. این سینما دارای آخرین فناوری های صوتی است که داخل دیوارها کار گذاشته شده و در کاغذ دیواریهای مغناطیسی پوشیده شده است. چندین تلویزیون کوچکتر از جمله یک تلویزیون 2 متری در اتاق نشیمن در داخل دیوار و اثاث خانه کار گذاشته شده است

این دستگاه برای نگاهداشتن آی پاد یا آی فن ساخته شده است. تمام فناوری این خانه به طور مرتب به روز می شود

آشپزخانه در این خانه که متعلق به آینده است به یک صفحه گرم مجهز است که گفته می شود پیشرفته ترین صفحه داغ دنیا است که به جای اجاق گازهای سنتی کار می کند.

وقتی که یک قابلمه روی صفحه درحال جوشیدن است و آب آن تمام می شود، فناوری هوشمند گرما را خاموش می کند و یا هنگامی که قابلمه در این سطح حرکت می کند، گرما نیز آن را دنبال می کند، به این معنا که آشپز می تواند هر نقطه ای روی این صفحه داغ آشپزی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.