تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

July 15, 2013
18:06 دوشنبه، 24ام تیرماه 1392
کد خبر: 56200

سگ‌ها هم عینک گوگل را به چشم می‌زنند

گوگل با همکاری مؤسسه فناوری جرجیا به دنبال طراحی نوع خاصی از عینک دیجیتال خود است که برای سگ‌ها هم قابل استفاده باشد.
 
به گزارش فارس به نقل از نیویورک پست، گوگل امیدوار است که سگ‌ها با استفاده از این عینک‌ها بتوانند وظایفی همچون یافتن مواد مخدر و بمب‌های مخفی شده در چمدان‌ها را راحت‌تر انجام دهند.
 
این عینک ها برقراری ارتباط با سگ ها و یافتن آنها را نیز راحت‌تر کرده و حتی به مالکان آنها امکان می‌دهند دنیا را از دریچه نگاه سگ ها مشاهده کنند. عینک گوگل برای انسان ها قرار است تا سال آینده میلادی روانه بازار شود، اما از هم اکنون بهینه سازی آن برای دیگر استفاده‌ها آغاز شده است.
 
طرح یاد شده که FIDO نام دارد با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان سگ‌ها با ابزار فناوری اجرا می‌شود و برای اجرای آن نباید حسگری خاص به عینک‌های گوگل افزوده شود. با تکمیل این طرح برقراری ارتباط ویدیویی با سگ‌ها و مشاهده نمای دید آنها و دریافت اطلاعات در مورد عملکرد آنها نیز ممکن می شود.
 
این حسگرها که با حرکت دهان سگ‌ها فعال می شوند علاوه بر کمک به انجام فعالیت‌های نظارتی و کنترلی به این حیوانات کمک می کند تا امور روزمره خود مانند بیرون رفتن و غذا خوردن و … را هم بر اساس برنامه ‌ی منظم انجام دهند. هنوز مشخص نیست این عینک‌ها چه زمانی رسما روانه بازار می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.