سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 17, 2013
10:00 چهارشنبه، 26ام تیرماه 1392
کد خبر: 56228

تغییر ساختار اساسی در نحوه تولید محصولات و فعالیت‌های مایکروسافت

مایکروسافت از تغییر ساختار اساسی در این شرکت خبر داد و اعلام کرد که با تمرکز بیشتر بر مهندسی و برنامه‌های جامع خود قصد دارد به جای آنکه گروه‌های مجزا را در خط تولید محصولات مختلف مدیریت کند، خطوط تولید متنوع را توسعه بخشد.
 
به گزارش وب سایت itp، "استیو بالمر"(Steve Ballmer) مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت بزرگ نرم‌افزاری به بخش‌های اصلی جدیدی طبقه‌بندی می‌شود که این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند: مهندسی، بازاریابی، توسعه تجاری و تبلیغات، تحقیقات و استراتژی‌های پیشرفته، مالی، منابع انسانی، حقوقی و مدیریت طرح‌های عملیاتی.
 
این تقسیم‌بندی‌های جدید همچنین چهار بخش مجزای مهندسی را شامل می‌شوند: مهندسی سیستم‌های عامل، دستگاه‌ها و استادیو‌ها، ابزارها و خدمات؛ و مهندسی سیستم‌های پردازش ابری و سازمانی.
 
بالمر در بیانیه خود توضیح داد که استراتژی "یک مایکروسافت" یک "تجدید نظر گسترده در این شرکت نرم‌افزاری بوده است که به آن‌ها امکان می‌دهد سرعت نوآوری‌های خود را افزایش دهند، کارآمدی بیشتری داشته باشند و ظرفیت آن‌ها در دنیای رو به‌ تغییر افزایش یابد".
 
به گفته بالمر، این اقدام اثرات قابل ملاحظه‌ای بر هر یک از استراتژی‌های واحد مایکروسافت برجا می‌گذارد، ظرفیت‌های آن‌ها را در فضاهای مهندسی/فناوری افزایش می‌دهد و امکان همکاری و فعالیت با یکدیگر را بین گروه‌های مختلف مایکروسافت بیشتر می‌کند تا آن‌ها به اهداف خود نزدیک‌تر شوند.
 
بالمر در بیانیه خود گفت: «ما به عنوان یک شرکت واحد بر مبنای یک استراتژی واحد عمل می‌کنیم و در جریان فعالیت‌های خود از استراتژی‌های مختلف پیروی نمی‌کنیم. اگرچه ما دستگاه‌ها و خدمات مختلفی را روانه بازار می‌کنیم، اما استراتژی‌ هسته‌ای و مرکزی ما این امکان را فراهم می‌کند تا اهداف مختلف خود را در هر فعالیتی که انجام می‌دهیم با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. ما خطوط تولید خود را به صورت کلی‌نگر مورد بررسی قرار می‌دهیم و هر کدام از آن‌ها را به عنوان یک جزیره مجزا نمی‌بینیم. ما منابع مختلف را به خطوط تولید خود اختصاص می‌دهیم و دستگاه‌ها و خدماتی را عرضه می‌کنیم که در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این جریان در نهایت می‌تواند بیشترین بازده را برای سهامداران مایکروسافت داشته باشد. تمام بخش‌های شرکت با یکدیگر مشترک می‌شوند تا ما در مسیر موفقیت خود گام‌های بهتری برداریم».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.