اپراتورها

تلفن همراه

July 19, 2013
12:54 جمعه، 28ام تیرماه 1392
کد خبر: 56252

سرقت 8 میلیاردی کابل و تجهیزات مخابرات فارس

مدیرعامل مخابرات استان فارس گفت: بالغ بر 8 میلیارد تومان از تجهیزات و سیم های مخابراتی در سطح فارس به سرقت رفته است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: از سال 88 به بعد شاهد سیر صعودی سرقت کابل و تجهیزات مخابرات در سطح این استان بوده ایم.
 
 
هومان محمودی در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: طی این سال ها بالغ بر 8 میلیارد تومان از تجهیزات و سیم های مخابراتی در سطح فارس به سرقت رفته است.
 
وی با بیان اینکه در هیچ استانی شاهد این میزان سرقت نبوده است، گفت: قبلا مدیرعامل شرکت مخابرات اراک بوده ام، سرقت کابل و تجهیزات مخابرات در آن استان صفر بود حال آنکه فارس بیشترین میزان سرقت را دارد.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه طی ماه های اخیر مامورانی را موظف به بازرسی و نظارت شبانه بر شبکه مخابرات کرده است، گفت: فارس استانی بسیار گسترده است و نمی توان با نیروی انسانی این شبکه را حفاظت کرد.
 
محمودی با تصریح اینکه تمام مقام های امنیتی و انتظامی استان در جریان موضوع هستند، گفت: هم اینک 134 سارق که توسط ماموران پلیس در حین سرقت تجهیزات مخابرات دستگیر شده اند در زندان بسر می برند و 334 سارق نیز دارای پرونده هستند.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: می توانستیم مبلغ اختصاص یافته به ترمیم شبکه هایی که به واسطه سرقت مختلف شده است را برای توسعه اختصاص دهیم.
 
محمودی همچنین با بیان اینکه پیمانکاران از اغلب طرح های به پیمان و مناقصه گذاشته شده از سوی مخابرات، استقبال نمی کنند، تحریم ها را در این امر دخیل دانست و در عین حال گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک با اندیشیدن تمهیداتی، طرح های مورد نظر را به پیمانکاران واجد شرایط واگذار و اجرایی کنیم.
 
مدیر عامل مخابرات فارس علت بروز مشکل آنتن دهی همراه اول در برخی نقاط شهری در شیراز را وجود ساختمانهای بلند دانست و گفت: مخابرات در نقطه ای سایت ایجاد می کند و وقتی ساختمانی مقابل آن احداث شود، موجب کاهش محدوده تحت پوشش آنتن دهی خواهد شد.
 
محمودی وجود برخی مشکلات در توسعه شبکه های مخابراتی در فارس را پذیرفت و تاکید کرد: مدعی نیستیم که هیچ مشکلی وجود ندارد، اما تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام داده و خواهیم داد.
وی در خصوص جمع آوری تلفن های عمومی رایگان را مصوبه مجمع شرکت مخابرات دانست و گفت: افزایش تعداد تلفنهای همراه، استفاده از تلفن های همگانی را کاهش داده بود لذا مصوب شد که برخی از این تلفن ها جمع آوری و برخی نیز با تلفن های کارتی جایگزین شود.
 
این مقام مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: مخابرات موظف به نصب تلفن رایگان در بیمارستانها، پایانه های مسافربری و سایر اماکن تجمع عمومی است، لذا اگر در جایی این اماکن تلفنها جمع آوری شده است مجددا نصب خواهد شد.
 
محمودی همچنین از زیر پوشش قرار دادن 80 هزار مشترک اینترنت پرسرعت توسط این شرکت خبرداد و گفت: طی هفته گذشته 22 سایت تلفن همراه در شیراز نصب شده است و در فاز 5 توسعه سایت های تلفن همراه، تلاش می کنیم بخش اعظمی از نقاطی که مشکل آنتن دهی وجود دارد را رفع کنیم.
 
مدیر عامل مخابرات فارس در پاسخ به انتقادات خبرنگاران از افت جایگاه فارس در مقایسه با سایر نقاط کشور، قول داد که تمام تلاش خود را برای رسیدن به حد انتظارات مردم و رسانه ها انجام دهد.
 
محمودی گفت: طرح های زیادی را در فارس آماده بهره بردرای کرده ایم که به زودی افتتاح خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.