اپراتورها

تلفن همراه

July 21, 2013
23:33 یکشنبه، 30ام تیرماه 1392
کد خبر: 56289

گلایه مخاطبان از عدم امکان فعال‌سازی تماس‌بان همراه اول

روز گذشته در خبری سرویس «تماس‌بان» یا همان سرویس اطلاع‌ از تماس‌های از دست رفته همراه اول معرفی شد؛ در زمان مخابره خبر، فعال‌سازی سرویس مقدور بود اما پس از ساعتی فعال‌سازی سرویس غیرممکن شده و تا کنون نیز ادامه دارد.
 
به گزارش فارس، روز گذشته در خبری با عنوان «سرویس کاربردی و رایگان همراه اول که از چشم مشترکان دور ماند» سرویس‌ «تماس‌بان» که همان سرویس اطلاع‌ از تماس‌های از دست رفته همراه اول است، معرفی شد.
 
با فعال بودن این سرویس در صورت در دسترس نبودن یا خاموش بودن گوشی، پس از بازگشت مجدد به شبکه همراه اول، شماره و زمان تماس کسانی که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند در قالب یک پیامک شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود.
 
هدف از انتشار این خبر آگاهی رساندن به مشترکان از وجود چنین سرویسی بود تا مشترکان از این سرویس رایگان و کاربردی استفاده‌ کنند.
 
زیرا همان طور که در خبر گفته شد علیرغم اینکه این سرویس نخستین بار در سال 90 با نام «پیک تماس» برای برخی مشترکان همراه اول فعال شد  و در روزهای پایانی فرودین 92، با نام «تماس بان» برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول قابل فعال‌سازی شد؛ اما مشترکان همراه اول به ندرت از وجود این سرویس اطلاع دارند.
 
این درحالی است که همه مشترکان اپراتور دوم تلفن‌همراه از وجود چنین سرویسی در اپراتور خود اطلاع دارند؛ زیرا اپراتور دوم این سرویس را به صورت خودکار برای تمام مشترکان فعال کرده و مشترکان اپراتور اول باید برای فعال‌سازی سرویس، شخصا با ارسال پیامک اقدام کنند.
 
مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول برای فعال‌سازی سرویس «تماس‌بان»  باید عدد 1 لاتین را به شماره 9914 ارسال کنند.
 
اما در حالیکه در زمان مخابره خبر امکان فعال سازی این سرویس وجود داشت، با گذشت زمان و نزدیک شدن به عصر، فعال‌سازی این سرویس غیرممکن شد و از آنجا که این خبر روز گذشته از اقبال خوبی بین مخاطبان برخوردار شده بود، عدم فعال‌سازی آن نیز بازخوردهای متعددی را در پی داشت.
 
مشترکانی که در ساعات بعد از ظهر اقدام به فعال‌سازی سرویس کردند با این پیغام روبه‌رو شدند «مشترک گرامی در حال حاضر امکان فعال سازی سرویس تماس بان وجود ندارد. لطفا مجددا تلاش فرمایید».
 
عدم امکان فعال‌سازی این سرویس از بعد از ظهر روز گذشته تا امروز همچنان دیده می‌شود.
 
خبرنگار فارس دلیل این مشکل را از همراه اول جویا شد و پاسخ این بود که مسیر این سرویس همان مسیر پیامک‌ها است و در زمان‌های شلوغی پیامک، احتمال اختلال‌های این چنینی وجود دارد. این اختلال‌ها مقطعی است و مشکل فنی در سرویس «تماس‌بان» وجود ندارد.
 
فعال شدن خودکار سرویس تماس‌بان به زودی برای تمام مشترکان
 
همراه اول اعلام کرد به زودی سرویس تماس‌های از دست رفته این اپراتور با عنوان «تماس‌بان» به صورت خودکار برای تمام مشترکان دائمی و اعتباری فعال می‌شود.
 
با پیگیری خبرنگار فارس از فعالیت سرویس تماس‌های از دست رفته «تماس بان»، همراه اول این اپراتور اعلام کرد سرویس تماس بان به زودی برای تمام مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور فعال خواهد شد.
 
براساس اعلام همراه اول، مدیران این سرویس برنامه فعال‌سازی آن را برای تمام مشترکان را در دستور کار دارند و این کار به نوبت برای دسته بندی‌های میلیونی مشترکان انجام خواهد شد.
 
براساس اطلاعات ارائه شده از سوی همراه اول، دریافت پاسخ «مشترک گرامی در حال حاضر امکان فعال سازی سرویس تماس بان وجود ندارد. لطفا مجددا تلاش فرمایید» به این دلیل است که این دسته از مشترکان در لیست فعالسازی خودکار این سرویس قرار دارند و در روزهای آینده سرویس برایشان فعال خواهد شد. اما چون هنوز نوبت به آن لیست نرسیده سیستم اجازه پذیرش درخواست فعال‌سازی سرویس و ارسال پیغام فعال‌سازی را نمی‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.