رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 21, 2013
23:53 یکشنبه، 30ام تیرماه 1392
کد خبر: 56297

تفاهم‌نامه همکاری یک مرکز حوزوی و مرکز ملی فضای مجازی

تفاهم‌نامه «ارتقای ساختارهای تولید و سامان‌دهی محتوای فضای مجازی در زمینه علوم و فرهنگ اسلامی» میان مرکز ملی فضای مجازی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منعقد شد. 
 
به گزارش موج، موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، همکاری به منظور ارتقای کمی و کیفی محتوای علمی و فرهنگی اسلامی در فضای مجازی است که با تاکید بر طراحی و توسعه نظام‌های معنایی علوم اسلامی و استقرار آن در ساختارهای محتوایی فضای مجازی صورت می‌گیرد.
طراحی و توسعه نظام‌های معنایی و اصطلاح نامه‌های علوم اسلامی و تدوین استانداردهای مرجع ذی‌ربط، طراحی و توسعه دانشنامه‌های برخط علوم اسلامی و مشارکت در ایجاد دانشنامه جامع علوم، طراحی و توسعه کتابخانه‌های برخط دیجیتالی حوزه علوم اسلامی و مشارکت در ایجاد کتابخانه دیجیتالی ملی، طراحی و توسعه پایگاه‌های برخط اطلاعات و مدارک اسلامی و نشر الکترونیکی کتاب‌های حوزه علوم اسلامی در فضای مجازی، طراحی و توسعه هستی‌شناسی (هستان نگار) علوم اسلامی و مشارکت در طرح‌‌های بر چسب‌گذاری محتوای فضای مجازی، بندهای این تفاهم نامه را تشکیل می دهد.
براساس اعلام روابط عمومی دفتر تبلیغات، پروژه‌های مستخرج از این تفاهم‌نامه، پس از تصویب توسط مرکز ملی فضای مجازی در قالب قراردادهای مجزا تامین اعتبار شده و مورد اجرا قرار می‌گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.