فناوری اطلاعات

July 25, 2013
13:03 پنجشنبه، 3ام مردادماه 1392
کد خبر: 56349

بازار برون‌سپاری عملیات IT امسال به ۲۸۸ میلیارد دلار می‌رسد

شرکت پژوهشی گارتنر پیش‌‏بینی کرده است بازار جهانی برون‏‌سپاری عملیات آی تی امسال به ۲۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید. 
 
به گزارش گارتنر، بازار جهانی برون‏‌سپاری عملیات آی تی تا پایان امسال به ۲۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم ۸. ۲ درصد بیشتر از حجم این عملیات در سال گذشته است. بر اساس این برآورد‌ها، بازار برون‌‏سپاری عملیات آی تی در کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام، آمریکای لاتین و چین در سال‏‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با نرخ ۱۳ درصد به رشد خود ادامه خواهد داد. گارتنر وضعیت بازار برون‏‌سپاری عملیات آی تی را بر حسب دلار آمریکا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. 
برایان بریتز، معاون پژوهشی شرکت گارتنر در این باره گفته است: علیرغم وجود برخی عوامل مثل شرایط سیاسی، اقتصادی و کاری که تاثیرات فوری و کوتاه‏ مدتی بر بازار دارند، ما همچنان شاهد رشد بازار برون‏‌سپاری عملیات آی تی هستیم. کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام و اروپای غربی از جمله مهم‌ترین بازارهایی است که چشم‏‌انداز روشنی در این بازار دارند. 
وی همچنین گفته است تمرکز خریداران مشتریان بازار برون‏‌سپاری بر روی هزینه‏‌ها، محدودیت بودجه‏‌های آی تی و شرایط اقتصادی حاضر از جمله مهم‌ترین عواملی است که رشد بازار برون‏‌سپاری عملیات آی تی را تحت تاثیر قرار داده است. رشد فناوری‏‌های پردازش ابری و بویژه عرضه نرم‏‌افزار‌ها در قالب خدمات (SaaS) از جمله دیگر عواملی است که رشد این بازار را تحت تاثیر قرار داده است. 
پیش‌‏بینی گارتنر نشان می‌‏دهد برون‏‌سپاری عملیات و خدمات آی تی تقریباً در همه بخش‏‌ها روند رو به رشدی دارد، اما در بخش‏ عملیات مربوط به پایگاه‏‌های داده روند آن رو به کاهش است. پژوهشگران گارتنر معتقدند انتقال این عملیات به زیرساخت‏‌های تحت پردازش ابری (IaaS) علت اصلی این امر است. 
برون‌سپاری (outsourcing) بدین معنا است که یک شرکت برخی از فرایند‌ها و عملیات تجاری خود را به صورت قراردادی به یک شرکت دیگر واگذار می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.