بازی

فناوری اطلاعات

July 25, 2013
16:50 پنجشنبه، 3ام مردادماه 1392
کد خبر: 56353

مایکروسافت از خواب بیدار شد

پس از نارضایتی‌های گسترده از کنسول جدید مایکروسافت با نام Xbox One، این شرکت بالاخره یکی دیگر از عوامل این نارضایتی عمومی را هم کنار گذاشت.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مایکروسافت باز هم چرخش 180 درجه‌ای انجام داد و به بازی‌سازان مستقل اجازه خود انتشاری داد. در واقع از این پس هیچ بازی‌ساز مستقلی قرار نیست Dev Kitهای ده هزار دلاری تهیه کند تا بتواند روی آن بازی بسازد. یک Xbox One با قیمت 500 دلار همان کیت توسعه خواهد بود و دیگر این دسته از بازی‌سازان نیاز به پیدا کردن ناشر ندارند و مستقیما می‌توانند با مایکروسافت نامه نگاری کنند و هزینه‌های اندک پخش بازیشان را بپردازند و در 14 روز کاری این پروسه به سرانجام برسد. اگرچه این 14 روز در مقایسه با 3 روز شبکه‌ی استیم اندکی طولانیست، اما بهتر از دوندگی‌های 6 ماهه است.
 
مارک ویتن از مسئولین مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: "به نظر ما هر شخصی می‌تواند توسعه دهنده باشد و هر Xbox می‌تواند برای توسعه مورد استفاده قرار بگیرد. هر بازی و هر تجربه‌ای می‌تواند از امکانات Xbox One و Xbox Live استفاده کند. این معنای خود-انتشاری دارد. معنای کینکت، سامانه‌ی ابری و اچیومنت را می‌دهد. معنای کشفی بزرگ در Xbox Live می‌دهد. ما جزئیات و برنامه‌های بیشتری برای گیمزگام در ماه آگوست داریم."
 
این خبر می‌تواند برای جمع انبوهی از گیمرها خوشحال کننده باشد. از روز آینده باید شاهد لیست گسترده‌‌ای از بازی‌های مستقل باشیم که برای Xbox One منتشر خواهند شد.
 
این موضوع باعث شده تا نام مایکروسافت و کنسولش باز هم سر زبان‌ها بیافتد و نقل محافل سرگرمی شود. Xbox One این روزها نام دیگری دارد و به Xbox 180 شهرت یافته که علت این نامگذاری تغییرات کاملا 180 درجه‌ی مایکروسافت در قبال این کنسول بوده. عده‌ای دیگر معتقدند مایکروسافت باید از ابتدا مراسم دیگری تشکیل دهد وXbox One را با نام Xbox Two معرفی کند، چرا که صحبت‌های امروز مایکروسافت هیچ شباهتی به سخنان ماه پیش این شرکت ندارد.
 
کنسول Xbox One در ماه نوامبر امسال منتشر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.