فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

July 25, 2013
18:29 پنجشنبه، 3ام مردادماه 1392
کد خبر: 56359

تصاویر7 نوآوری فناورانه برای استفاده خانگی

شمردن آخرین گجتهای خانگی که از فناوری برای استفاده خانگی استفاده کرده بسیار دشوار است، اما این فهرست 7 نوآوری فناورانه را مدنظر قرار داده که برای استفاده در منزل کارآمد هستند.

درحالی که تمام فناوری برنامه پذیر نوآوری محسوب نمی شوند، این فهرست تلاش کرده که نوآوری هایی را مدنظر قرار دهد که از فضا و زمان بهترین استفاده  کرده و نقش فناوری را در زندگی ما پررنگ تر می کند.

دربات (DoorBot)

دربات واژه ای که از دو کلمه " در" و " ربات" تشکیل شده یک دستگاه کوچک است که به جلوی خانه آویخته می شود و سایرین نمی توانند بین آن و زنگ در تمایز قائل شوند. این دستگاه دارای دوربین کوچک و قابلیت اتصال به وای فای است.

هنگامی که فردی در مقابل در قرار می گیرد به جای آن که کل خانه در مواقع استراحت و یا سایر مواقع مطلع این حضور شوند، کاربر مورد نظر یک علامت هشدار روی تلفن هوشمند و یا تبلت خود دریافت می کند.

شیرلطفا (Milkplease)

این برنامه یک شبکه اجتماعی برای خرید شیر است که می تواند در فروشگاه های مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد.

این برنامه با هدف برقراری روابط اجتماعی کاربر خود را از حضور همسایه در فروشگاه مواد غذایی مطلع کرده تا بتواند از وی تقاضا کند که برای وی نیز خرید کند. یکی از کاربردهای این برنامه اجتماعی کاهش ترافیکهای غیر ضروری و ارتقای تعاملات اجتماعی است که موجب نزدیک شدن مردم می شود.

حسگرهای مکعبی (CubeSensors)

صدا و دمای اتاق می تواند موجب مختل شدن خواب برخی از افراد شود، سایرین نمی دانند که چرا نمی تواند بخوابند و این اختلال در خوابش به کدام یک از موارد رطوبت، نور، کیفیت هوا و یا فشار جوی مرتبط است.

این اطلاعات را حسگرهای معکبی به کاربر خود ارائه می دهد. این حسگر با یک تلفن هوشمند مرتبط شده و توصیه هایی را برای ایجاد تغییرات به منظور فراهم کردن محیط بهینه ارائه می کند.

سیستم دوش اکو وی (EcoVea Shower System)

اکو وی یک سطح و یا سکو است که می توان آن را در حمام نصب کرد تا آب تمیز بازیافت کرده، اقتصادی عمل کند و قبض آب را تا 80 درصد کاهش دهد.

نحوه عملکرد این سیستم بدین صورت است که آب کثیف را از آب تمیز جدا کرده و آب تمیز را به لوله دوش انتقال می دهد و در کنار صرفه جویی در آب و هزینه آن احساس خوب استحمام طولانی مدت را نیز به دنبال دارد.

کلیک و رشد (Click and Grow)

فراموشی برای آب دادن به گیاهان دیگر دلیلی برای نگرانی و ناراحتی نیست. گیاهانی چون ریحان و جعفری که می خواهید در آشپزخانه رشد کنند قابل نصب روی دیوار هستند.

این دستگاه به طور کامل جایگزین خاک، آب و نور نمی شود اما هرکدام از گیاهان را تحت نظر قرار می دهند تا اطمینان حاصل کند که هرکدام از آنها میزان کافی وجود دارد. این شرکت یک نسخه گلدانی برای خانه و دفاتر کار را ارائه کرده است.

قایق کایاک اورو (Oru Kayak)

پیش از این ایده دوچرخه های تاشو مطرح شده بود اکنون نوبت به قایق کایاک می رسد که از قابلیت تاشدن برخوردار است، قایق کایاک به قایقهایی اطلاق می شود که اسکیموها آنها را طراحی کرده و استفاده می کنند.

این کایاک اوریگامی از قابلیت تبدیل شدن به یک کیف دستی برخوردار است و می تواند روی آب عملکرد چشمگیری داشته باشد. تنها شکاف روی قایق بالای آب قرار می گیرد و دارای یک صندلی اسفنجی و تکیه گاه است تا پاروزدن برای کاربر ساده تر باشد.

آینه هوشمند (Smart Mirror)

آینه هایی که به کاربر صادقانه ترین مسائل را بگویند به مد روز تبدیل شده است اما تولید آینه های هوشمندی که می تواند کاربر را از تعداد ضربان قلبش مطلع کند می تواند مزایای مهمی در برداشته باشد.

این آینه هوشمند از یک وب کم شبیه دوربینهای تلفنهای هوشمند استفاده می کند تا نور منعکس شده روی پوست را اندازه گیری کند که به نوبه خود می تواند خونی را که در صورت وجود دارد احساس کند و پس از آن وقتی درمقابله آینه هستید تعداد ضربان قلبتان در قسمت پایین آینه نوشته می شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.