اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

July 26, 2013
14:34 جمعه، 4ام مردادماه 1392
کد خبر: 56367

عملکرد سه ماهه مخابرات از زیان 17 ریالی به ازای هر سهام خبر میدهد

پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 شرکت مخابرات برای دوره سه ماهه منتشر شد.
 
 
بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت مخابرات ایران پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 مبلغ 465 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام شد اما شرکت در سه ماهه امسال برای هر سهم 17 ریال زیان محقق کرد.
 
به این ترتیب شرکت پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 1392 را در اسفند 91 و اردیبهشت 92 و مطابق اطلاعیه اخیر مبلغ 465 ریال اعلام کرده است که در سه ماهه امسال به این پیش بینی نرسیده و 17 ریال زیان محقق کرده است.
 
همچنین شرکت مخابرات پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی گروه (پس از کسر سهم اقلیت) برای سال مالی 1392 را در اسفند 91 و اردیبهشت و مطابق اطلاعیه اخیر مبلغ 464 ریال اعلام کرده است.
 
در مفروضات پیش‌بینی درآمد هر سهم اخیر، سود نقدی هر سهم شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) برای سال مالی 1392 مبلغ 9 هزار و 678 ریال پیش بینی شده است که مبلغ فوق با سیاست تقسیم سود اعلامی توسط شرکت ارتباطات سیار ایران (مبلغ 8736 ریال به ازای هر سهم) مطابقت ندارد.
 
همچنین در شش ماهه دوم سال 1391 تاکنون شرکت مخابرات ایران اقدام به فروش سهام شرکت ارتباطات سیار ایران کرده است. لذا درصد مالکیت شرکت مخابرات ایران از سهام شرکت ارتباطات سیار ایران 90.06 درصد است که با درصد مزبور در پرتفوی شرکت (معادل 90.17 درصد) مطابقت ندارد.
 
علاوه بر این سود نقدی هر سهم شرکت ارتباطات سیار برای سال مالی 1391 مبلغ 8822 ریال درج شده است. این در حالی است که سود نقدی هر سهم مصوب مجمع عمومی عادی سال 1391 شرکت مزبور مبلغ 9020 ریال بوده است. همچنین سود هر سهم سال مالی 1391 شرکت‌های مخابرات استانی مطابق با صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 1391 شرکت‌های مزبور اصلاح نشده است.
 
در مفروضات پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1392 شرکت اعلام کرده است که درآمد خط تلفن ثابت با احتساب مبلغ 479ر953ر2 میلیون ریال افزایش درآمد آبونمان پیش بینی شده که پس از تصویب شورای رقابت و ابلاغ آن با توجه به تاریخ اجرای مصوبه، رقم نهایی افزایش درآمد متعاقبا اعلام می شود.
 
همچنین مطابق مفروضات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 1392 شرکت اعلام کرده است که هزینه های حقوق و دستمزد با توجه به استخدام پرسنل در سال مالی مزبور و همچنین با احتساب 20 درصد افزایش حقوق نسبت به سال 1391 پیش بینی شده است.
 
شرکت مخابرات سود نقدی هر سهم پیشنهادی به مجمع عمومی عادی سال مالی 1392 را معادل 90 درصد سود هر سهم شرکت اعلام کرده است.
 
این در حالی است که سود نقدی هر سهم پیش بینی شده برای سال مالی 1392 که در اطلاعیه شرکت مبلغ 378 ریال درج شده است، معادل 90 درصد سود هر سهم با فرض افزایش سرمایه شرکت است که افزایش سرمایه شرکت منوط به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب آن توسط مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.