اپراتورها

تلفن همراه

July 26, 2013
14:47 جمعه، 4ام مردادماه 1392
کد خبر: 56369

معرفی سرویس‌های شبکه هوشمند (IN)

شبکه هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارایه سرویس های مخابراتی است که قادر است انواع مختلفی از سرویس های جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارایه کند.
 
سرویس‌های شبکه هوشمند، دامنه وسیعی داشته و از سازمان بزرگ تا یک فرد می توانند از آن استفاده کنند و بدین ترتیب امکان خوبی برای مشتریان فراهم خواهد شد تا بدون مراجعه حضوری به سازمان ها، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند
 
معرفی سرویسهای شبکه هوشمند:
 
1-مکالمه اعتباری: (Prepaid Service)
 
این سرویس امکان برقراری ارتباط مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت مکالمه اعتباری میسر می سازد.
 
مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد ارتباط برقرار کند.
 
یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرار شده است.
 
2- مکالمه رایگان: (Free Phone)
 
مشترک این سرویس می پذیرد که هزینه مکالمات دریافتی به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آنان براساس دریافت سفارش از مشتریان است، می توانند از مزایای این سرویس بهره مند شوند.
 
دارند این سرویس با اعلام تنها یک شماره از شبکه هوشمند، می تواند کلیه مکالمات خود را دریافت کند زیرا درصورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر غیر اشغال منتقل و هدایت می شود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر مورد مذکور، اعمال کنترل و نظارت بر روی تعداد تماس هاست. شماره رایگان 10 رقمی است و با پیش شماره 900212 شروع می شود. از طریق موبایل و از شهرستان نمی توان با این شماره تماس گرفت.
 
3- شماره اختصاصی: (Personal Number Service)
 
متقاضی این سرویس با دریافت یک شماره از شبکه هوشمند از امکانات یک خط تلفن با قابلیت های بیشتری برخوردار می شود. مزیت عمده این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه‌های بسیار نازل‌تر است.
 
مشترک این سرویس می تواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفنی را به شبکه هوشمند معرفی کنند و بعد از آن تماس گیرندگان با شماره هوشمند به تلفن های معرفی شده هدایت می شوند. اشخاصی که دارای شماره تلفن های متعدد (محل کار، منزل و …) هستند و یا کسانی که مکان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و …) عمده ترین کاربران این سرویس به شمار می آیند. شماره اختصاصی 8 رقمی است و با پیش شماره 8080 شروع می شود.
 
4- شماره فراگیر: (Universal Access Number)
 
شرکتها، موسسه‌ها، سازمانها و واحدهای صنفی که دارای دفاتر و شعبه های متعددند، از عمده ترین کاربران این سرویس هستند. موسسه دارنده این سرویس، تنها یک شماره از شبکه هوشمند را به اطلاع مشتریان خود می رساند، ولی شبکه IN، ارتباط مشتری را با شعبه ای از شرکت که نزدیک ترین فاصله را با او دارد، برقرار می کند.
 
صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف تبلیغات و سهولت به خاطر سپاری یک شماره، به جای شماره های متعدد و امکان ارتباط در محدوده های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است. شماره فراگیر 8 رقمی است و با پیش شماره 8081 شروع می شود. از طریق موبایل و از شهرستان نمی توان با این شماره تماس گرفت.
 
5- مشاوره تلفنی: (Premium Rate)
 
استفاده از خدمات مشاوره ای متخصصان در زمینه‌های مختلف (حقوقی، پزشکی، فنی و …) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس انجام می شود.
 
امکان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه کارتهای مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمانها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و … از دیگر قابلیتهای این سرویس است.
 
دارنده این سرویس 80 درصد درآمدهای حاصل از مکالمه های مشاوره ای را دریافت می کند. حق الزحمه شرکتهای اینترنتی 70 درصد درآمدهای حاصل از ارایه این سرویس است.
 
6- نظرسنجی تلفنی: (Televoting)
 
با استفاده از این سرویس، سازمانهای تجاری و موسسات عمومی می توانند از نظرهای مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده کننده با یک شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را بوسیله صدا یا صفحه کلید اعلام می کند.
 
پیش بینی نتایج مسابقه‌های ورزشی و نیز ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقه‌ها و سرگرمی های صدا و سیما، از کاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است.
 
از قابلیتهای این سرویس، تعیین مدت زمان اعتبار نظرسنجی و کنترل تعداد تماس است.
 
7- انتقال شماره: (Number Portability)
 
مشترک این سرویس می تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت کند.
 
در نتیجه شرکتها یا سازمانها می توانند با وجود تغییر مکان خود، مشتریان قبلی را حفظ کنند.
 
8- پست صوتی: (Unified Messaging Service)
 
دارنده این سرویس، این امکان را می یابد در زمانی که شرایط پاسخگویی را ندارد، مکالمات را بصورت پیام دریافت و در فرصت مناسب به پیام ها گوش دهد.
 
ارتباط با این سیستم به دو گونه است: قرار دادن پیام و برداشتن پیام. در هر دو حالت می توان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با سیستم ارتباط برقرار کرد.
 
علاوه بر چهار نوع امکان دسترسی مذکور، امکانات دیگری از جمله اطلاع به مشترک مبنی بر برداشتن پیام، ارتباط با سیستم از طریق IP و انتقال پیام به E.mail مشترک در سیستم وجود دارد.
 
***نشانی محل واگذاری سرویس‌ها:
 
متقاضیان سرویس های «شماره فراگیر»، «مشاوره تلفنی» و «نظرسنجی تلفنی» می توانند با مراجعه به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان، برجی شرقی، طبقه دوم درخواست خود را برای دریافت سرویس‌های شبکه هوشمند اعلام کنند، سایر سرویس های شبکه هوشمند از طریق مناطق مخابراتی واگذار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.