رگولاتوری

July 28, 2013
12:41 یکشنبه، 6ام مردادماه 1392
کد خبر: 56414

اخوان: تعرفه‌ها در کمیسیون عالی تنظیم مقررات بررسی می‌شود

سلامت و بهداشت به شکلی همگانی می‌شود که مردم نقاط دور افتاده نیز با ارائه محتوا بر روی بستر زیرساختی تالیا می‌توانند سلامت خود را به شیوه مجازی و همچون نقاط شهری داشته باشند.
 
 
به گزارش تسنیم، صدور مجوز برای اولین اپراتوری که قرار است خدماتش را به شکل مجازی در سرتاسر کشور با عنوان سلامت مجازی داشته باشد، موضوعی بود که اواسط هفته گذشته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرد و موجب آشنایی آنان با موضوعاتی چون تجهیزات الکترونیکی سلامت شد که به خودی خود قادر است دریچه‌ای از خدمت‌رسانی عدالت‌محور را برای ایرانیان داشته باشد.
امتیاز بهره‌برداری از این خدمات به اپراتوری داده شد که فعالیت‌های خوبی در حوزه سلامت داشته است و با وابستگی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) توانسته بسیاری از خدمات خود را در حوزه‌های پزشکی و دارویی سراسری کند و سود خود را از قبل ارائه این خدمات به حداقل برساند.
با توجه به اینکه این اولین اقدام بهره‌برداری از زیرساخت‌های موجود در حوزه ارتباطات است که در کشور و به شکلی یکپارچه توسعه می‌یابد، شهرها و مناطق محروم اولین‌هایی هستند که سلامت مجازی را لمس خواهند کرد.
این موضوع هم از این جهت انجام می‌شود که در قانون تأکیدات ویژه‌ای به موضوع سلامت و بهداشت شده و تحقق عدالت در موضوع بهداشت و سلامت همگانی از دغدغه‌های قانون و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.
برکت‌تل هم به پشتوانه حمایت‌های فنی از این پس وارد حوزه محتوایی و خدمت‌رسانی سراسری و عادلانه می‌شود تا حتی مردم در نقاط دور دست هم بتوانند همچون شهری‌ها که در هر زمان نیاز به ویزیت شدن داشته باشند، از نظر متخصصان استفاده کنند که البته این نوع تعاملات ممکن است بسیار متفاوت از شکل فعلی باشد که همگان با آن آشنایی دارند.
با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی نقش اصلی در صدور چنین مجوزی را داشته است در این راستا مهدی اخوان بهابادی، دبیر این شورای با اشاره به اینکه مردم تا امروز از تلفن بیشتر برای مکالمات و ارسال پیامک‌ها استفاده می‌کردند، اظهار داشت: موبایل تا امروز با ضریب نفوذ بالایی که داشته اغلب مورد استفاده چنین خدماتی قرار گرفته و اینترنت هم فضایی برای دسترسی به محتوای متعددی بوده است اما این اپراتور از همین بسترها برای ارتقا سلامت و تسهیل در امور درمانی مردم استفاده خواهد کرد.
وی عنوان کرد: این اپراتور قادر به ارائه سرویس‌هایی نظیر سنجش فشار خون، میزان قندو… از طریق گوشی تلفن همراه است که اطلاعات را دریافت و به مرکز در نظر گرفته شده ارسال می‌کند و از این طریق در واقع بحث دورا پزشکی محقق می‌شود.
او با تأکید بر اینکه از این پس دسترسی به متخصصان در سرتاسر کشور امکان‌پذیر می‌شود، عنوان کرد: این موضوع عدالت در حوزه سلامت را به دنبال دارد و علاوه بر این در خیلی از اماکن که امکان استفاده از تلفن همراه نیست نیز تختی هوشمند در نظر گرفته شده که پارامترهای مختلف را اندازه‌گیری و اطلاعات را به صورت بر خط برای مرکز در نظر گرفته شده ارسال می‌کند.
بهابادی در پاسخ به این سوال که مردم شهرستان برای استفاده از خدمات این اپراتور نیازمند گوشی خاصی هستند؟، گفت: لزوما در تمامی موارد نیاز به استفاده از دستگاه خاصی نیست اما برای دریافت خدمات خاص از طریق تلفن همراه باید دستگاه مورد نیاز تهیه شود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر چگونگی رعایت محرمانگی در ارائه خدمات این اپراتور، اظهار کرد: در یکی از بندهای پروانه حفظ اسرار پزشکی دیده شده و در این راستا تضامین لازم از اپراتور گرفته شده است.
وی همچنین درباره تعرفه خدمات این اپراتور نیز به تسنیم گفت: تعرفه‌گذاری با کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور است و اپراتور باید پیشنهادات خودش را برای بررسی به این کمیسیون ارسال کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.