July 28, 2013
16:30 یکشنبه، 6ام مردادماه 1392
کد خبر: 56422

خواسته‌های یک کارشناس ICT از دولت جدید: توجه ویژه به تکفا و ارتقاء فیبر نوری

یک کارشناس ارتباطات و مخابرات از دولت جدید خواست تا به توسعه کاربردی فناوری اطلاعات(تکفا) توجه ویژه‌ای داشته باشد و پروژه‌ی فیبر نوری را  ارتقاء دهد.
 
"اقبال اسماعیلی" در گفت‌وگو با ایسنای منطقه ایلام،اظهار کرد:وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یکی ازمهمترین وزارتخانه‌های دولت است که در درآمدزایی و رفع بیکاری افراد تحصیل کرده نقش بسزایی دارد.
 
وی با بیان اینکه نقش تکنولوژی‌های نوین مخابراتی در توسعه اقتصادی، علمی، فرهنگی و … بر کسی پوشیده نیست و داشتن یک وزارت ارتباطات قوی آرزوی هر دولتی است تصریح کرد:ارتباطات صوتی، تصویری، چند رسانه‌ای، اینترنت، تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیک، خرید روزانه‌ی  الکترونیکی در حیطه وظایف وزارت ارتباطات است، که همه با آنها سر وکار دارند و  ارایه مناسب این خدمات خواسته‌ی بحق مردم کشور است.
 
این کارشناس ارتباطات و مخابرات ادامه داد:توسعه‌ی روزافزون تکنولوژی‌های مربوط به صنعت الکترونیک  درساخت
صنایع نظامی، پزشکی، هسته‌ای، کشتی‌سازی، هواپیماسازی، مترو، خودرو و … اهمیت وزارت ارتباطات و نقش آن را  در رقابت‌های آینده بین الملی را نشان می‌دهد.
 
اسماعیلی ادامه داد:امروزه کشورها در صنایع ارتباطات و مخابرات به دو دسته‌ی تولید کننده و  مصرف کننده تقسیم شده‌اند،کشورهای تولیدکننده این خدمات و تجهیزات ضمن کمک به استقلال تجهیزاتی خود در این صنعت، خدمات مربوطه را با هزینه بسیار اندک و ضریب امنیت بالا به مردم خود ارایه داده و کشورهای وارد کننده علاوه بر پرداخت هزینه‌های زیاد، در وابستگی کامل و کابوس عدم امنیت بسر می‌برند.
 
وی با بیان اینکه تاکید همیشه مقام معظم رهبری بر توسعه و رشد علمی و فنی وظیفه مهم و سنگینی 
بر دوش مسولان گذاشته تا زمینه‌های لازم برای این پیشرفت را مهیا کنندگفت :در دولت‌های گذشته طرح بزرگ و مهم تکفا( توسعه کاربری فناوری اطلاعات) برنامه ریزی  و اجرا شد که لازم است در دولت جدید توسعه یابد.
 
این کارشناس ارتباطات گفت:پروژه فیبر نوری کشور هم از دیگر طرح‌های بزرگ حوزه ارتباطات بود که بخوبی انجام شده و نیاز به ارتقا دارد.
 
اسماعیلی گفت: وزارت ارتباطات با داشتن بیش از 60 هزار کارمند ومتخصص در حوزه‌های مختلف کاری و تخصصی نیازمند یک وزیر توانمند ، کلان نگر ، طراح و با برنامه است تا  بتواند از منبع عظیم  انسانی متخصص بهره برده و استراتژی نگاه به آینده و خلق تکنولوژی‌های جدید را در راس برنامه خود قرار دهد.
 
 این کارشناس ارتباطات تاکید کرد:همه اهل فن ارتباطات بر این باورند که وزیر ارتباطات باید کسی باشد که در گذشته کارنامه شفاف و قابل دفاعی داشته و در راستای شعارهای دولت و در چارچوب خواسته های مردم  که به دولت تدبیر و امید رای داده اند باشد و به امنیت و حریم خصوصی مردم در استفاده از خدمات ارتباطی احترام بگذارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.