July 30, 2013
12:39 سه شنبه، 8ام مردادماه 1392
کد خبر: 56450

تولد فرزند خانواده سلطنتی انگلسنان سوژه جدید کلاهبرداران اینترنتی شد

به دنبال تولد فرزند خانواده سلطنتی انگلستان، کلاهبرداران اینترنتی توطئه جدیدی را به منظور سوءاستفاده از این سوژه داغ خبری طرح ریزی کرده و بدافزاری با عنوان "فرزند خانواده سلطنتی: اخبار جدید" را طراحی کردند.

محققان امنیتی زمانیکه دیدند کلاهبرداران اینترنتی با این سرعت نسبت به طراحی یک حمله سایبری با موضوع تولد فرزند خانواده سلطنتی اقدام کرده اند، بسیار شگفت زده شدند. چراکه بعد از آنکه عکس ها و ویدئوهای مربوط به این اتفاق در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت، کاربران تشنه این اخبار به موقعیت مناسبی برای هکرها تبدیل شدند تا از این جامعه آنلاین بهره برداری کنند.

از این رو به تازگی بدافزار جدیدی راه خود را به صندوق ایمیل های کاربران باز کرده است که با جعل عنوان شبکه خبری CNN کاربران را تشویق می کند با کلیک بر لینک مخرب موجود در ایمیل، فیلم ها و عکس های مربوط به تولد فرزند خانواده سلطنتی را ببینند. کاربران بعد از کلیک بر روی این لینک به صفحه جعلی یک بیمارستان می روند و پس از آن هکرها آماده حمله به سیستم قربانی هستند.

محصولات شرکت پاندا سکیوریتی این بدافزار را با نام Trj/jenetic.jen شناسایی می کنند.

محققان امنیتی به کلیه کاربران هشدار داده اند که همواره بعد از یک اتفاق خبری داغ، کمپین های کلاهبرداری چشم به صندوق های ورودی ایمیل های شما دوخته اند تا به آنها نفوذ کنند و در این راه حتی از علامت های تجاری معروفی نظیر CNN بهره می برند.

از این جهت و به منظور حفاظت در برابر این هرزنامه ها بهتر است فیلتر برنامه ها و ویروس ها را به ایمیل خود اضافه کرده و با رمزگذاری پیام های حساس این نوع حملات را از خود دفع کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.