رگولاتوری

July 30, 2013
18:57 سه شنبه، 8ام مردادماه 1392
کد خبر: 56451

احتمال معرفی رئیس هیئت مدیره شرکت‌های سهامدار مخابرات ایران و تالیا بعنوان وزیر دفاع

dehghan vezarat defa.jpg

اطلاعات رسیده به خبرنگار ایستنا از احتمال معرفی دکتر حسین دهقان، رئیس هیئت مدیره شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران بعنوان سهامدار اصلی شرکت مالک بلوک مدیریتی مخابرات ایران و شرکت گسترش الکترونیک تالیا بعنوان مالک عمده سهام اپراتور تالیا، از سوی حسن روحانی بعنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از سوابق مدیریتی حسین دهقان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان به ریاست هیئت مدیره شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران بعنوان سهامدار اصلی شرکت توسعه اعتماد مبین (مالک بلوک مدیریتی شرکت مخابرات ایران) به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری مدبر و ریاست هیئت مدیره شرکت گسترش الکترونیک تالیا (مالک عمده سهام اپراتور تالیا بعنوان پیمانکار عرضه سیم کارت های اعتباری شرکت مخابرات ایران) به نمایندگی از شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران اشاره کرد.
 
وی حتی عضویت در هیئت مدیره خبرگزاری موج را هم در کارنامه خود دارد.
 
دکتر دهقان در حالی بعنوان گزینه احتمالی جایگزین سردار احمد وحیدی مطرح میشود که پیش از این و در اردیبهشت ماه 1389 با حکم محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به عنوان رییس کمیسیون سیاسی دفاعی امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، جانشین سردار احمد وحیدی در این پست شده بود. 
 
حسین دهقان دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه تهران می باشد و پیش از این مسوولیت هایی همچون معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت های هشتم و نهم ، جانشینی وزارت دفاع در دولت های هفتم و هشتم و فرماندهی رده های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس را در کارنامه مسوولیتی خود دارد. وی در حال حاضر با حکم محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست کمیسیون سیاسی دفاعی امنیتی دبیر خانه مجمع را بر عهده دارد. 
 
برخی رسانه‌ها نیز از سردار احمد وحیدی بعنوان گزینه تصدی وزارت دفاع در دولت یازدهم خبر می دهند.
 
 
تکمیلی: حسین دهقان :فعلا تنها گزینه نهایی روحانی برای وزارت دفاع هستم
 
فارس نوشت: حسین دهقان با تایید ارائه برنامه‌هایش برای تصدی وزارت دفاع به رئیس‌جمهور منتخب گفت: در حال حاضر گزینه دیگری برای وزارت دفاع مطرح نیست.
 
حسین دهقان دبیر کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، با تایید اینکه برای تصدی وزارت دفاع با وی صحبت شده، از ارائه برنامه های خود به حسن روحانی خبر داد. وی در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال می‌دهید به عنوان گزینه اصلی وزارت دفاع مطرح شوید، گفت: این موضوع را باید از آقای روحانی پرسید ولی علی‌الحساب فعلا قطعی است و نتیجه مشخص است اما به هرحال باید ببینیم در مجلس چه پیش می‌آید.

دهقان همچنین تاکید کرد: در حال حاضر گزینه دیگری برای وزارت دفاع مطرح نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.