رگولاتوری

July 31, 2013
13:15 چهارشنبه، 9ام مردادماه 1392
کد خبر: 56462

واعظی: گزینه تصدی وزارت ارتباطات هستم و برنامه هایم را به روحانی داده ام

mahmoud vaezi2.jpg

معاون پژوهش‌های سیاست خارجی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با من برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت شده است و برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه داده‌ام.
 
 
محمود واعظی معاون پژوهش‌های سیاست خارجی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌‌و‌گو با تسنیم در خصوص گمانه‌زنی‌ها برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با من در این زمینه صحبت شده ولی این به‌معنای این نیست که بنده گزینه نهایی این وزارتخانه باشم.
 
وی افزود: تصمیم نهایی در این زمینه با حسن روحانی است و به هیچ وجه دنبال تحمیل خود برای حضور در کابینه نخواهم بود.
 
معاون کنونی روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برنامه‌های خود را به روحانی ارائه داده است، افزود: ارائه برنامه به‌معنای این نیست که من گزینه نهایی وزارتخانه خواهم بود و قطعاً با افراد دیگری نیز جز من صحبت شده است.
 
به گزارش تسنیم، از سید ابوالحسن فیروزآبادی نیز به‌عنوان گزینه تصدی وزارت ارتباطات و فناوری نیز نام برده می‌شود.
واعظی پیش از این به‌عنوان گزینه‌های ریاست جنبش عدم تعهد و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز مطرح بوده است.
معاون حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک دارای مدرک دکترای روابط بین‌الملل و همچنین فوق‎لیسانس مهندسی الکترونیک است و سابقه معاونت سیاسی اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه از سال 1368 تا 1376 و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه از سال 1376 تا 1378 را در کارنامه دارد.
 
آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در تاریخ دوم تیرماه سال جاری در خبری با عنوان "احتمال معرفی محمود واعظی بعنوان وزیر ارتباطات از سوی حسن روحانی" برای نخستین بار، از احتمال تصدی وزارت ارتباطات توسط مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران خبر داده بود ولی پس از آن بر اساس اطلاعات بعدی به دست آمده از سوی منابع خبری مختلف، از قطعی شدن ابوالحسن فیروزآبادی برای معرفی به مجلس به منظور تصدی دومین وزارت خانه درآمدزای کشور خبر داده بود.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمود واعظی از مشاوران حسن روحانی در دوره رقابت های انتخاباتی بوده و در برنامه دیروز امروز فردای شبکه سه با باقری رئیس ستاد جلیلی به مناظره پرداخت.
 
مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران از سال 1358 تا 1365، مشاور وزیر امور خارجه از سال 1365 تا 1366، مشاور وزیر و رئیس ستاد روابط اقتصادی خارجی از سال 1366 تا 1368، معاون سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه از سال 1368 تا 1376 ،  معاون اقتصادی وزارت امور خارجه از سال 1376 تا 1378 ، معاون پژوهش‌‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک از سال 1378 تا کنون و استاد مهمان در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی از جمله سوابق اجرایی محمود واعظی است.
 
وی متولد 1331 و دارای دکترای روابط بین‌الملل و فوق‎لیسانس مهندسی الکترونیک است. مجموعه کتب و مقالات منتشر شده توسط دکتر واعظی عموما در حوزه سیاست خارجی است. 
 
دکتر واعظی در مصاحبه ای با سایت خبری آفتاب با طرح سوال هایی و سپس پاسخ به آنها با سیاست های آقای احمدی نژاد به صراحت اعلام مخالفت و ناراحتی کرد. عضو ارشد شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، بر اساس شرایط اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی موجود، بهبود شرایط نسبت به 4 سال گذشته را عملاً محل تردید دانسته بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.