رگولاتوری

August 1, 2013
14:54 پنجشنبه، 10ام مردادماه 1392
کد خبر: 56484

قانون آنلاین: عجله واعظی برای نشستن بر صندلی وزیر ارتباطات/واعظی: تکذیب میکنم

mahmoud vaezi2.jpg

قانون آنلاین نوشت: صبح روز چهارشنبه در یک اتفاق عجیب و نادر، محمود واعظی با اینکه اطلاع داشت وزیر فعلی این وزارتخانه به همراه هیئت دولت به شهر مشهد سفر کرده و در محل کار خود حضور ندارد به همراه آقای انتظاری که از پیشکسوتان وزارت ارتباطات هم هست و چند نفر دیگر به وزارت ارتباطات رفته و از آنجا دیدن کرد!
 
به گزارش قانون آنلاین، تا چند روز دیگر رئیس جمهور منتخب وزرای کابینه خود را به مجلس معرفی می کند تا از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته و راهی ساختمان وزارتخانه خود شوند. یکی از کسانی که به عنوان گزینه قطعی حسن روحانی مطرح است محمود واعظی وزیر است. البته واعظی علی رغم سابقه فراوان در زمینه سیاست خارجی، برای وزارت ارتباطات پیشنهاد شده است.
 
صبح روز چهارشنبه در یک اتفاق عجیب و نادر، محمود واعظی با اینکه اطلاع داشت وزیر فعلی این وزارتخانه به همراه هیئت دولت به شهر مشهد سفر کرده و در محل کار خود حضور ندارد به همراه آقای انتظاری که از پیشکسوتان وزارت ارتباطات هم هست و چند نفر دیگر به وزارت ارتباطات رفته و از آنجا دیدن کرد! واعظی در این بازرسی از وزارتخانه که تا عصر به طول انجامید با مهندس خسروی، رئیس شرکت ارتباطات زیر ساخت و دکتر عمیدیان، معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فن آوری دیدار و گفت و گو کرد.
 
به نظر می رسد که آقای واعظی برای جلوس بر صندلی وزارت بیش از اندازه عجله دارند. این در حالی است که هنوز نام ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی به طور رسمی اعلام نشده و در صورت اعلام هم باید از فیلتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی عبور کند.
 
 
تکمیلی:
محمود واعظی خبر سایت قانون آنلاین در خصوص بازدید از ساختمان وزارت ارتباطات را تکذیب کرد. 
 
آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در تاریخ دوم تیرماه سال جاری در خبری با عنوان "احتمال معرفی محمود واعظی بعنوان وزیر ارتباطات از سوی حسن روحانی" برای نخستین بار، از احتمال تصدی وزارت ارتباطات توسط مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران خبر داده بود ولی پس از آن بر اساس اطلاعات بعدی به دست آمده از سوی منابع خبری مختلف، از قطعی شدن ابوالحسن فیروزآبادی برای معرفی به مجلس به منظور تصدی دومین وزارت خانه درآمدزای کشور خبر داده بود.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمود واعظی از مشاوران حسن روحانی در دوره رقابت های انتخاباتی بوده و در برنامه دیروز امروز فردای شبکه سه با باقری رئیس ستاد جلیلی به مناظره پرداخت.
 
مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران از سال 1358 تا 1365، مشاور وزیر امور خارجه از سال 1365 تا 1366، مشاور وزیر و رئیس ستاد روابط اقتصادی خارجی از سال 1366 تا 1368، معاون سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه از سال 1368 تا 1376 ،  معاون اقتصادی وزارت امور خارجه از سال 1376 تا 1378 ، معاون پژوهش‌‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک از سال 1378 تا کنون و استاد مهمان در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی از جمله سوابق اجرایی محمود واعظی است.
 
وی متولد 1331 و دارای دکترای روابط بین‌الملل و فوق‎لیسانس مهندسی الکترونیک است. مجموعه کتب و مقالات منتشر شده توسط دکتر واعظی عموما در حوزه سیاست خارجی است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.