اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 2, 2013
14:41 جمعه، 11ام مردادماه 1392
کد خبر: 56501

حذف کدهای بین شهری در سطح تمامی استانها تا یکماه آینده

معاون شرکت مخابرات ایران از اجرای طرح حذف کدهای بین شهری تمامی استانهای کشور ظرف مدت یک ماه آینده خبر داد و گفت: اجرای این طرح از 15 مردادماه و از استان مرکزی آغاز می شود.
 
داوود سخنگوی مخابرات در گفتگو با مهر، با اشاره به طرح حذف کدهای بین شهری که برابر مصوبه دولت، شرکت مخابرات ایران موظف به اجرای آن است، اظهار داشت: براساس این طرح کدهای بین شهری تمامی استانهای کشور حذف خواهد شد و از این پس تمامی استانها با یک کد مخابراتی واحد با تمام استان ارتباط برقرار کرده و شماره تلفن های تمامی مشترکان در هر استان 8 رقمی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اجرای سراسری این طرح به تمامی استانها ابلاغ شده است، ادامه داد: شرکتهای مخابرات استانی در حال آماده سازی امکانات و تجهیزات اجرای این طرح هستند و بخش عمده ای از استانها نیز آمادگی اجرا را اعلام کرده اند.
 
معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه این طرح در بازه زمانی یک ماهه در کل کشور پیاده سازی می شود، خاطرنشان کرد: شروع حذف کدهای بین شهری و داخل استانی از استان مرکزی و پس از آن سمنان و قزوین آغاز می شود و به تدریج در تمامی کشور به اجرا درمی آید.
 
وی با بیان اینکه تمامی تلاشمان این است که ظرف مدت یک ماه و به صورت فشرده اجرای این طرح به اتمام برسد، گفت: در مورد تغییر نرخ مکالمات با اجرای این طرح به زودی اطلاع رسانی کامل صورت می گیرد.
 
به گزارش مهر، پیش از این یکسان سازی کدهای استانی در استانهای تهران، البرز و قم به اجرا درآمد اما شرکت مخابرات ایران به دلیل عدم تامین هزینه های این طرح از سوی دولت، آن را متوقف اعلام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.