تلفن همراه

مخابرات فضایی

August 3, 2013
12:48 شنبه، 12ام مردادماه 1392
کد خبر: 56512

راه اندازی خط تلفن برای برقراری ارتباط میان شناورها و ایستگاه های مخابرات دریایی

خط تلفن 1550 برای برقراری ارتباط میان شناورها و ایستگاه های مخابرات دریایی در استان بوشهر راه اندازی شد.
 
در مواقعی که شناورها در دریا با حادثه رو به رو می شوند تنها راه نجاتشان برقراری تماس با ایستگاه های مخابرات دریایی است تا نیرویی کمکی برای آنها فرستاده شود.
 
شناورهای بزرگ و کشتی های اقیانوس پیما تجهیزات پیشرفته مخابراتی دارند اما موتورلنج های باری و صیادی فقط از طریق بی سیم یا کانال بین المللی می توانند با مراکز مخابراتی دریایی ارتباط برقرار کنند.
رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گفت : از این پس صاحبان شناورها می توانند با گرفتن شماره 1550 بدون پیش کد با مراکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی در بنادر دیلم، گناوه ،خارک ، بوشهر، دیر، عسلویه و لاور ساحلی ارتباط برقرار کنند.
 
آقای ابراهیم زاده افزود : دریانوردان تا فاصله 25 مایل دریایی از ساحل می توانند از طریق این خط ارتباط برقرار کنند البته اگر آنها تلفن همراه ماهواره ای داشته باشند محدودیتی برای تماس ندارند.
وی گفت : زمانی که تماس برقرار می شود از نزدیک ترین ایستگاه رادیویی با شناور آسیب دیده ارتباط برقرار می شود.
سالانه بین 50 تا 100 سانحه دریایی در آبهای ساحلی استان رخ می دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.