سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 6, 2013
9:35 سه شنبه، 15ام مردادماه 1392
کد خبر: 56561

ارزان‌ترین تلویزیون‌های هوشمند بازار

قیمت پایه تلویزیون‌های هوشمند سه‌بعدی بازار سه میلیون تومان است که این تلویزیون‌ها در بازار داخلی با استقبال بالایی مواجه هستند.
 
اگر چه بازار خرید و فروش تلویزیون طی یک ماه گذشته شاهد رشد تقاضا و همچنین ورود مدل‌های جدید و تکنولوژی‌های جدید بوده است، ولی این موضوع به معنای این نیست که این رشد تقاضا مربوط به محصولات تازه وارد بوده و تازه واردهای بازار تلویزیون با استقبال مواجه شده‌اند.
به گفته فعالان بازار، در حال حاضر بیشترین تقاضا در بازار تلویزیون به ترتیب مربوط به ال ای دی‌ها، هوشمندها و همچنین سه‌بعدی‌ها است. اما سه‌بعدی‌های هوشمند قدیمی!
هوشمندهای سه‌بعدی با سایز 42 اینچ به بالا قیمتی حدود سه تا چهار میلیون تومان دارند. 
به گفته یکی از فعالان حوزه لوازم صوتی و تصویری، طی سال‌های قبل تلاش‌های بسیاری برای حذف ال‌سی دی و ال‌ئی‌دی‌های معمولی از بازار شده است که حالا شاهد نتایج تلاش‌ها بوده‌ایم. زیرا دیگر مانند سابق ال‌سی‌دی و ال‌ئی‌دی‌های معمولی مخاطب ندارند. به گفته این فعال بازار، این تلویزیون‌های ارزان قیمت اکثرا به بازار شهرستان‌های کوچک فرستاده می‌شوند و حتی در شهرهای بزرگ هم نمونه‌های قدیمی مخاطب ندارد. یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: با ورود نمونه‌های نسل جدید که اکثرا صفحه نمایش بزرگ با سایز بالاتر از 50 اینچ دارند، تقاضا و توجه خریداران به سمت سایزهای بزرگ‌تر جلب شده است. در نتیجه نمونه‌های 36 تا 42 اینچی که سابق بر این فروش بالایی در بازار داشتند، اینک جای خود را به نمونه‌هایی با سایز بالاتر از سایز 47 اینچ داده‌اند.
یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که نمونه‌های جدید تلویزیون‌های هوشمند با برندهای گوناگون و البته با سایز‌های بزرگ وارد شده‌اند به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: ال جی سری جدید تلویزیون‌های جدید خود را در سری LA به بازار عرضه کرده است و سامسونگ هم نمونه‌های جدیدی با سایزهای بزرگ در راه دارد که قرار بر این بود طی هفته آینده وارد بازار شود. ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته سامسونگ روی تکنولوژی پلاسما نیز متمرکز شده و سری جدیدی از تلویزیون‌های پلاسمای سه‌بعدی را روانه بازار کرده 
است. 
به گفته این فعال بازار، در بین برندهای موجود در بازار تنها دو برند که در ایران تولید داخلی دارند سهم زیادی از فروش بازار را در زمینه 
ال‌ئی‌دی‌های هوشمند به خود اختصاص داده و سایر برندها در حاشیه بازار به فعالیت ادامه می‌دهند. به گفته آنها این اتفاق در شرایطی رخ داده است که اکثرا شرکت‌ها از ارائه پروموشن و هدایای ضمن خرید به خریداران خودداری می‌کنند.
فعالان بازار می‌گویند: به نظر می‌رسد طی مرداد و شهریور ماه در بازار خرید و فروش تلویزیون شاهد رشد تقاضا و رونق خواهیم بود که البته تقاضای عمومی برای نمونه‌های میان قیمت و تقاضای خاص برای نمونه‌های جدید گران است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.