اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

August 6, 2013
9:39 سه شنبه، 15ام مردادماه 1392
کد خبر: 56564

آخرین وضعیت پروژه اتصال منازل به فیبرنوری

مدیرعامل اپراتور فیبرنوری منازل از همکاری یک شرکت فرانسوی برای ارائه راهکارهای اجرایی پروژه اتصال فیبرنوری به منازل خبر داد و گفت: براساس برنامه زمان بندی در سال 93 یک میلیون کاربر ایرانی در 7 شهر بزرگ کشور، به شبکه فیبرنوری منازل متصل می‌شوند.
 
محمدعلی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با مهر در تشریح آخرین وضعیت پروژه اتصال منازل به شبکه فیبرنوری – FTTX – گفت: هم اکنون یک شرکت فرانسوی به همراه تیمی از شرکت موننکو در ایران در حال نهایی کردن طرح تجاری این پروژه هستند. وی با بیان اینکه این تیم مشاوره روش‌های اجرایی این پروژه را پیشنهاد خواهد داد، گفت: طرح نهایی این پروژه در حال تکمیل است و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه پایلوت در دو منطقه قشم و ارس هستیم.
 
مدیرعامل شرکت ایرانیان نت با تاکید براینکه این شرکت فرانسوی تنها در حد مشاوره و ارائه راه حل و راهکار با ایرانیان نت همکاری دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی با شرکت‌های مختلفی در منطقه خلیج فارس و چایناتله کام چین وارد مذاکره شده‌ایم، اما تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده ایم.
 
رحمان دوست با بیان اینکه شرکت چایناتله کام بالغ بر 130 کاربر فیبرنوری در چین دارد، خاطرنشان کرد: تکنولوژی FTTX بالغ بر 5 سال است که در دنیا اجرایی شده و هم اکنون در اکثر کشورهای اروپایی به کاربران ارائه می‌شود؛ در همین حال بالغ بر 90 درصد کاربران اینترنت در کشورهای منطقه مانند قطر، امارات و عربستان از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.