تلفن همراه

گوشی

August 6, 2013
9:46 سه شنبه، 15ام مردادماه 1392
کد خبر: 56565

اوباما به نفع اپل وتو کرد

دولت اوباما طی حرکتی غیر‌منتظره تصمیم تصویب شده توسط کمیسیون بازرگانی بین‌المللی آمریکا که منجر به ممنوعیت فروش آی‌فون و آی‌پد‌ می‌شد را وتو کرد.
 
براساس گزارش Cnet، دولت اوباما طی تصمیمی غیر‌منتظره تصمیم اخیر کمیسیون بازرگانی بین‌المللی آمریکا، ITC که براساس آن فروش برخی از محصولات قدیمی‌تر شرکت اپل ممنوع می‌شد را وتو کرد.
 
این ممنوعیت که قرار بود از روز دوشنبه آغاز شود، در اواخر ماه ژوئن و پس از متهم شدن شرکت اپل توسط شرکت سامسونگ برسر تخطی اپل از قانون ثبت اختراع تصویب شده‌بود. اوباما برای بازبینی و مداخله در این تصمیم 60 روز زمان داشت، مداخله‌ای که از سال 1987 تاکنون درهیچ‌یک از تصمیم‌های ITC انجام نگرفته بود.
 
در این وتو که توسط مایکل فورمن نماینده بازرگانی آمریکا برای آیروینگ ویلیامسون رئیس ITC ارسال شد،‌فورمن اعلام کرد تصمیم ITC را به دلیل تاثیری که می‌تواند بر وضعیت رقابتی اقتصاد آمریکا و مصرف‌کنندگان آمریکایی داشته‌باشد، تایید نمی‌کند. فورمن به صورت خاص به این موضوع اشاره کرد که آمریکا باید برای بهبود بخشیدن نوآوری و رشد اقتصادی توجه نزدیکی به استاندارد‌های ضروری ثبت اختراع و صدور مجوز برای آنها داشته باشد.
 
سامسونگ در پی اعلام این تصمیم اعلام کرد ما از اینکه نماینده بازرگانی آمریکا تصمیم بر رد تصمیم ITC را گرفته است ناراحت هستیم. تصمیم ITC به درستی و براساس حسن نیت سامسونگ و عدم پایبندی اپل به کسب مجوز اتخاذ شده‌بود. اپل نیز  نمایندگی بازرگانی آمریکا را به خاطر پشتیبانی‌اش از نوآوری در این پرونده مهم تحسین کرد و گفت سامسونگ در سواستفاده از سیستم ثبت اختراع به این شکل اشتباه بزرگی مرتکب شد.
 
برد ITC سامسونگ براساس ثبت اختراع ارتباطات وایرلسی بود که تکنولوژی موجود در برخی از آی‌فون‌های قدیمی‌تر و آی‌پد‌ها را پوشش می‌داد. آی‌فون قدیمی‌تر از آی‌فون 4s شرکت AT&T و آی‌پد 1 و 2 نسل سوم شامل این محصولات بودند که برخی از این مدل‌ها هنوز در آمریکا به فروش می‌رسند.
 
شرکت‌های تکنولوژی طی سال‌های اخیر برای حل اختلافاتشان به سوی ITC گرایش زیادی یافته‌اند. شرکت‌ها می‌توانند در کنار دعاوی مدنی پرونده ITC را نیز به جریان بیاندازند و خطر تحریم یا ممنوعیت یک محصول معمولا بر سرعت حل و فصل مشکلات می‌افزاید.
 
بسیاری از متخصصان حقوقی با اشاره به غیبت هرنوع تداخل ریاست‌جمهوری در تصمیمات ITC طی 26 سال گذشته براین باور بودند که ممنوعیت روز دوشنبه بدون مداخله دولت اوباما اجرایی می‌شود. این عدم مداخله شامل جدال سال 2007 میان شرکت‌های Broadcom و Qualcomm است که می‌توانست تاثیر به شدت بیشتری برروی بازار موبایل از خود به جا بگذارد،‌ پرونده‌ای که در نهایت حل و فصل شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.