تبلت

گوشی

August 8, 2013
19:05 پنجشنبه، 17ام مردادماه 1392
کد خبر: 56612

اندورید اپل را از بازار جهانی گوشی هوشمند و رایانه لوحی بیرون می‌کند

بررسی‌های جدید کارشناسان نشان می‌دهد که در بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی نسبت به دیگر محصولات الکترونیکی بیشتر است و کاربران جهانی این دستگاه‌ها را بر دیگر محصولات موجود در بازار ترجیح می‌دهند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هر دو محصول یاد شده برای نخستین بار با طراحی "استیو جابز"(Steve Jobs) مدیرعامل اسبق شرکت اپل نزد کاربران جهانی محبوبیت فراوان پیدا کردند. اما این روزها رقبای اپل گام‌های بلندتری در این زمینه برمی‌دارند و این طور که کارشناسان توضیح داده‌اند، سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید موفق شده است در هر دو بخش گوشی هوشمند و رایانه لوحی بیشترین محبوبیت را در بازار جهانی کسب کند.
 
کارشناسان مرکز Harris Interactive برای بررسی جدید خود 2242 بزرگسال را بین تاریخ 17 تا 27 ژوئیه 2013 مورد نظرسنجی قرار دادند.
 
در پایان این نظرسنجی مشخص شد که 54 درصد آمریکایی‌ها گوشی هوشمند دارند که این رقم برای آپریل 49 درصد و برای ژانویه امسال 46 درصد گزارش شده بود.
 
از بین تمام گوشی‌های هوشمندی که مورد استفاده قرار می‌گیرند 30 درصد مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید فعالیت می‌کنند که این رقم برای ماه‌های آپریل و ژانویه امسال به ترتیب 26 و 23 درصد گزارش شده بود.
 
همچنین مشخص شد که 23 درصد صاحبان گوشی هوشمند از مدل‌های مختلف آیفون استفاده می‌کنند که رقم یاد شده در ماه‌ها آپریل و ژانویه 2013 به‌ترتیب 22 و 21 درصد گزارش شده بود.
 
کارشناسان اعلام کردند که iPad در آمریکا همچنان محبوب‌ترین رایانه لوحی محسوب می‌شود، اما سامسونگ و گوگل دو شرکتی هستند که عرصه را بر این محصول تنگ کرده اند و کم‌کم آن را از میدان بیرون می‌کنند.
 
در بخش رایانه‌های لوحی گفته شد که 38 درصد آمریکایی‌هایی از انواع مختلف این محصول استفاده می‌کنند که این رقم برای ماه آپریل 33 درصد اعلام شده بود.
 
کارشناسان می‌گویند 17 درصد مردم آمریکا انواع مختلف رایانه لوحی iPad را در اختیار دارند، 10 درصد از مدل‌های مختلف رایانه لوحی Kindle Fire آمازون استفاده می‌کنند و 6 درصد هم انواع مختلف رایانه‌های لوحی Galaxy سامسونگ را در اختیار گرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.