تلفن همراه

گوشی

لبه تکنولوژی

August 8, 2013
19:07 پنجشنبه، 17ام مردادماه 1392
کد خبر: 56614

عجیب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان

گوشی‌های هوشمند این روزها در انواع و مدل‌های مختلف وارد بازار می‌شوند و هر کدام از آن‌ها به نوعی نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اما برخی شرکت‌های فعال در این حوزه مدل‌های مفهومی از این گوشی‌ها ارایه داده‌اند که این شباهتی به گوشی‌های امروزی ندارند و به گفته طراحان، سازگاری بیشتری با کاربران امروزی دارند. در زیر برخی از این گوشی‌های متفاوت آورده شده است:
 
گوشی هوشمند Nokia 888:
این محصول در شرکت نوکیا طراحی شده که البته نخستین بار طرح اولیه آن در سال 2005 ارایه شده است. مدل مفهومی این گوشی هوشمند را "تیمر ناکیشی"(Tamer Nakisci) به صورت انعطاف‌پذیر طراحی کرد که می‌تواند دو مچ دست کاربر پیچیده شود، در حالت صاف برای خواندن متن‌ها مورد استفاده قرار گیرد و به حالت‌های دیگر هم دربیاید.
 
گوشی هوشمند Nokia Morph:
طرح اولیه این محصول نخستین بار در فوریه 2008 عرضه شد و شرکت نوکیا مدل مفهومی این گوشی را در "نمایشگاه طراحی و ذهن انعطاف‌پذیر" وابسته به "موزه هنرهای مدرن بریتانیا" به نمایش گذاشت. گوشی Morph برخی قابلیت‌های متفاوت را در خود جا داده که توسط "مرکز تحقیقات نوکیا"(NRC) با همکاری مرکز علوم نانوی کمبریج در بریتانیا ارایه شده است. این گوشی بر اساس فناوری نانوتکنولوژی ساخته شده است که صفحه‌ای سه‌بعدی، انعطاف‌پذیر و با ساختاری متفاوت را در اختیار کاربران می گذارد که می‌توانند گوشی را به راحتی خم کنند.
 
گوشی هوشمند Connext:
این محصول توسط "جیمز ژانگ"( James Zhang) در ژوئن 2007 طراحی شد. این گوشی در اصل یک محصول با همه قابلیت‌ها محسوب می‌شود و طراحی انعطاف‌پذیر را برای استفاده‌های مختلف در اختیار کاربران می‌گذارد. نمایشگر این گوشی هوشمند از نوع OLED لمسی است و اطراف آن هم کاغذ الکترونیکی انعطاف‌پذیر تعبیه شده است. این دستگاه می‌تواند به عنوان گوشی هوشمند، رایانه شخصی، دستگاه چندرسانه‌ای پخش موسیقی، ساعت مچی و … مورد استفاده قرار گیرد.
 
گوشی هوشمند Hook:
برای این گوشی هوشمند هم قابلیت خم شدن در نظر گرفته شده است و طراحی اولیه آن نخستین بار در ژوئن 2013 ارایه شد. این محصول مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 8 ساخته شده است و مرکز Mindaugas (Gus) Petrikas آن را ساخته است. کاربران می‌توانند از این محصول مانند یک دستبند الکترونیکی استفاده کنند. این گوشی هوشمند بسیار زیبا و باریک طراحی شده است و در عین حال سرعت و قدرت بالایی در اختیار کاربران می‌گذارد.
 
گوشی هوشمند Kyocera:
شرکت الکترونیکی ژاپنی Kyocera مدل مفهومی گوشی هوشمند Kyocera را در سال 2009 ارایه کرد. این محصول مبتنی بر فناوری Kinetic Flexible OLED Cell Phone ساخته شده است و مبتنی بر انرژی جنبشی فعالیت می‌کند. برای این گوشی قابلیت خم شدن در نظر گرفته شده است و "سوزان مک‌کینی"( Susan McKinney) وظیفه طراحی آن را برعهده داشته است.
 
گوشی هوشمند Shape:
این محصول را شرکت Kyocera طراحی کرده است. این گوشی به گونه‌ای ساخته شده است که اگر قصد داشته باشید از آن استفاده کنید صفحه‌کلید به صورت هوشمند ارایه می‌شود و زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید صفحه‌کلید مخفی می گردد.
 
 
 
گوشی هوشمند LG Folding Phone:
این محصول در شرکت کره‌ای LG طراحی شده است. شرکت LG در سال 2009 میلادی مدل مفهومی این گوشی هوشمند را ارایه کرد. این گوشی به گونه‌ای ساخته شده است که می‌توانند مانند گردنبند دور گردن شما آویخته شود و به راحتی امکان پاسخگویی به تماس‌ها و همچنین گوش دادن به موسیقی به کمک آن فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.