August 13, 2013
12:49 سه شنبه، 22ام مردادماه 1392
کد خبر: 56743

واعظی: تخصص اصلی من مخابرات است/ عضو هیچ جریان چپ و راست نبوده ام

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به غیر قانونی بودن جابجایی سازمان فضایی ایران و مرکز تحقیقات مخابرات ،گفت: این دو نهاد بر اساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی باید به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگردند.
 
به گزارش ایرنا ، محمود واعظی در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی ، در پاسخ به نمایندگانی که از وی در خصوص جدا کردن سازمان فضایی کشور و مرکز تحقیقات مخابرات از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرسیده بودند،اظهار داشت : در این زمینه ما به قانون عمل می کنیم و این دو سازمان براساس مصوبه مجلس باید به وزارتخانه برگردند. 
وی افزود: کاری که در دولت قبلی و با تصویب شورای عالی اداری انجام شد و این دو سازمان جابجا شدند غیر قانونی است . 
واعظی گفت: وضعیت نابسامان دبیر خانه شورای عالی مجازی که مورد اعتراض نمایندگان نیز قرار گرفت ،در دستور کار خواهد بود. 
 
در سال ۱۳۸۸ عضو هیچ ستاد انتخاباتی نبودم 
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مواضع سیاسی خود ، گفت: در ارتباط با مواضع سیاسی بنده که مورد پرسش نمایندگان محترم بود باید عرض کنم که مواضع سیاسی بنده مشخص است ، خانواده بنده ، عملکرد سیاسی من نیز روشن است . 
واعظی افزود: بنده از ابتدای جوانی با ورود به امریکا ، عضو انجمن اسلامی دانشجویان امریکا شدم و رویکردم نیز طی ۳۳ سال گذشته همواره اعتدالی بوده و عضو هیچ جریان چپ و راست و تندرویی نبودم ،در سال ۱۳۸۸ نیز عضو هیچ ستاد انتخاباتی نبودم . 
وی گفت: پرسیدند نظر شما در ارتباط با بحث فتنه چیست ؟ بنده به برخی عملکردهای آقای احمدی نژاد انتقاد داشتم ، در این زمینه نیز مطالب خود را برای خود ایشان و سایر مسئولان دولت قبلی بصورت محرمانه می فرستادم . 
وی تاکید کرد : آنچیزی که برای من در وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات مهم است قانون و تبعیت از رهبری است . 
 
در مورد درستی و نادرستی واگذاری مخابرات قضاوت نمی کنم 
وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی نیز گفت: درمورد پرسش نمایندگان در زمینه واگذاری شرکت مخابرات و اینکه آیا کار بدرستی انجام شده یا اشکالاتی داشته است؟ ، بنده در مقام قضاوت نیستم و این کار را به نهادهای نظارتی واگذار می کنم . 
واعظی ادامه داد: اما در کل می توانم بگویم که با خصوصی سازی موافق هستم و اعتقاد دارم که اگر اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا شود ، شاهد شکوفایی اقتصادی کشور خواهیم بود. 
 
حل مشکل کارگزاران مخابرات روستایی در اولویت است 
وی با اشاره به مشکل کارگزاران مخابرات روستایی گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی سال گذشته بودجه ای را برای حل مشکل کارگزاران مخابرات روستایی لحاظ کرد و بر اساس مصوبه مجلس باید سه وزارتخانه ی تعیین شده و شرکت مخابرات در این زمینه به توافق برسند . 
واعظی گفت : ساماندهی به وضعیت مخابرات روستایی موضوعی بود که در چند روز گذشته به صورت مکرر و در مجامع مختلف با بنده مطرح شد ، که این موضوع را بطور جدی پیگیری خواهم کرد. 
وی افزود: بخشی از شرکت مخابرات در هنگام واگذاری به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شده و در راس این ستاد آقای مخبر قرار دارند که متعلق به خانواده مخابرات کشور هستند. 
وی افزود: با شناختی که از آقای مخبر دارم ، امیدوارم این موضوع به صورت مناسبی حل شود ، در غیر این صورت از نمایندگان برای حل این مشکلات استمداد خواهیم کرد. 
 
تخصص اصلی من مخابرات است 
واعظی در پاسخ به پرسش های مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در نشست علنی امروز بعنوان موافق و مخالف وی صحبت کرده بودند ، گفت: مطالبی را نمایندگان محترم در خصوص تخصص و تجربه بنده مطرح کردند و گفتند که تحصیلات من در رشته مخابرات به سالهای دور برمی گردد و بنده در ۲۷ سال گذشته ،ارتباطی به لحاظ تحصیلی و تجربی با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشتم . 
وی ادامه داد: تخصص اصلی بنده در رشته مخابرات بوده و در طول سالهای گذشته نیز در هر کاری که بودم ، سعی کردم از تخصص اصلی خود دور نیفتم و در عمل با مسایل تخصصی در ارتباط بودم و آخرین تحولات و پیشرفت های حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات را رصد می کردم و سعی کردم خود را در این زمینه به روز نگهدارم . 
وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سطح وزارت ، موضوع اصلی مدیریت کلان است و کمتر وزیری را در ایران و دنیا می توان پیدا کرد که به تمام تخصص های وزارتخانه ی تحت مسئولیت خود اشراف کامل داشته باشد . 
واعظی ادامه داد: وزارتخانه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ، نیازمند تخصص در زمینه مخابرات ، فناوری اطلاعات ، صنعت فضایی و پست است ، آنچه می توانم ادعا کنم این است که مبانی اینها را تحصیل کرده ام و آخرین مقالات در این زمینه را نیز پیگیری می کنم و می توانم زبان مشترک با متخصصان این حوزه ها برقرار کنم . 
 
وظیفه دولت ارایه خدمات به روستاها ، مناطق محروم و نقاط مرزی است 
وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که وظیفه دولت توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ، مرزی و روستاها است و عملکرد من در شرکت مخابرات گواه این جهت گیری است . 
واعظی گفت : ساماندهی و گسترش خدمات متنوع با رویکرد رقابتی برای تمام نکات کشور بخصوص مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته و مناطق مرزی به منظور کاهش شکاف دیجیتالی از مهمترین برنامه های پیشنهادی من است . 
وی همچنین ارتقا شبکه نوین پستی و راه اندازی اپراتورهای پستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه شعب پست بانک در روستاها از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود . 
 
مهمترین برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات 
واعظی گفت : پاسخگویی به نیازهای مردم ، تامین حقوق ملی و مطالبات مردم در دسترسی به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در اولویت برنامه های خود قرار بدهم . 
وی حضور موثر در مجامع منطقه ای و بین المللی ، تدوین ضوابط و ایجاد توازن در ارایه خدمات و توجه به مناطق محروم و بکارگیری حداکثر امکانات موجود را از برنامه های خود عنوان کرد. 
واعظی ، افزایش پهنای باند اینترنتی ، تامین زیرساخت های ارتباطی ، توسعه متوازن شبکه ارتباطات و ارایه خدمات ایمن و با کیفیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: تدوین برنامه جامع به منظور ایجاد شبکه ملی اطلاعات، پیاده سازی دولت الکترونیک ، اتصال به شبکه مخابراتی و ارتباطی کشورهای همسایه و تبدیل ایران به قطب ارتباطی و مخابراتی منطقه از دیگر برنامه های من است که در صورت کسب رای در اجرای آنها اهتمام خواهم داشت . 
وی مرکز تحقیقات مخابرات را اصلی ترین نهاد پژوهشی کشور عنوان کرد و گفت: حمایت از این مرکز و توسعه فناوری فضایی با مشارکت دانشگاهها و مراکز پژوهشی جهانی از برنامه های من در صورت کسب رای از نمایندگان مجلس است . 
واعظی حمایت از تولید ملی و بنگاههای خصوصی و شرکت های دانش بنیان ، صادرات خدمات فنی و مهندسی در جهت کاستن از اثرات تحریم های اقتصادی از برنامه های خود عنوان کرد . 
وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از فناوری های نوین ، افزایش سهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد اشتغال و فراهم آوردن بستر مناسب برای ایجاد زیر ساخت های فضایی از برنامه هایی که باید در چهار سال آینده پیگیری شود. 
واعظی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب لایحه سرمایه گذاری قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تصویب این لایحه بتوان عقب افتادگی فعلی کشور در زمینه سرمایه گذاری را جبران کرد . 
وی همچنین با قدردانی از تصویب کلیات طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مجلس ، گفت: این طرح می تواند نقشه راه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور باشد . 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.