تلفن همراه

گوشی

August 14, 2013
23:42 چهارشنبه، 23ام مردادماه 1392
کد خبر: 56764

کره شمالی هم اسمارت فون آندرویدی ساخت

کره شمالی هم به جمع کشورهای تولید کننده تلفن همراه جهان پیوست.
 
تولید تلفن همراه در کره شمالی در حالی صورت می‌گیرد که کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور آغاز این پروژه را مورد تائید قرار داده است.
 
خبرگزاری KCNA در گزارشی با اعلام این خبر نشان داد که کیم جونگ اون از یک کارخانه در حال بازدید بوده و تلفن همراه ساخت کره مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
این خبرگزاری مدعی شده است که این تلفن همراه با استفاده از تکنولوژی بومی تولید شده است.
 
به گزارش سایت خبری نیوز اسکای، این تلفن همراه جدید Arirang نام گرفته است که گفته می‌شود از یک ترانه محلی الهام گرفته شده است.
 
هیچ جزئیاتی از این تلفن همراه منتشر نشده است اما رهبر جوان کره شمالی گفته است که استفاده از تلفن همراه ساخت این کشور برای کاربران بسیار آسان بوده و دوربین نصب شده بر روی آن کیفیت بالایی دارد.
 
شبکه خبری العربیه نیز در این خصوص نوشته است که تنها عکسی که منتشر شده، از بخش روبرویی تلفن همراه است که بسیار شبیه گوشی‌های استفاده شده در سیستم اندروید است.
 
بر این اساس، وبلاگ North Korea tech در این باره نوشته است که گوشی تلفن همراه با سیستم ''اندروید'' کار می‌کند، سیستمی که شرکت آمریکایی ''گوگل'' آن را راه اندازی کرده است. این در حالی است که روابط میان آمریکا و کره شمالی خصمانه است و پیونگ یانگ از سوی آمریکا در حالت انزوای شدید قرار دارد.
 
کره شمالی با ایجاد قید و بندهایی برای شهروندان خود، آن ها را از به کار گیری شبکه اینترنت محروم کرده است. همچنین تماس‌های خارجی برای شهروندان عادی، با وجود این که شبکه نسل سوم مخابرات را در اختیار دارند، ممنوع است.
 
گوشی همراه Arirang نخستین ابزار الکتریکی تولید شده در کره شمالی نیست که با سیستم ''اندروید'' کار می‌کند. پیشتر کره شمالی یک نوع دستگاه تبلت تولید کرده بود که Samjiyon نام دارد و با سیستم ''اندروید'' کار می‌کند.
 
این دستگاه مشخصات فنی بالایی دارد اما از توانایی ارتباط با شبکه اینترنت برخوردار نیست. مجموعه بزرگی از برنامه‌ها بر روی آن نصب است که کاربر را از نیاز به نصب برنامه‌های جدید بی نیاز می‌کند.
 
البته وبلاگ North Korea tech مدعی شده است که گوشی همراه جدید در کره شمالی ساخته نمی‌شود بلکه در چین تولید می‌شود و اعلام تولید آن در کارخانه‌ای در پیونگ یانگ، تنها با هدف تبلیغات صورت می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.