اپراتورها

تلفن همراه

August 14, 2013
23:47 چهارشنبه، 23ام مردادماه 1392
کد خبر: 56766

مدیرعامل مخابرات: بخش خصوصی در عرصه ارتباطات باید به رسمیت شناخته شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بخش خصوصی و خصوصی سازی در عرصه ارتباطات نیازمند به رسمیت شناخته شدن است تا رگولاتوری(کنترل و اصلاح) نیز در این زمینه مطرح شود.
 
به گزارش ایرنا، مظفر پور رنجبر شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته اصفهان، افزود: وزارت ارتباطات باید خصوصی سازی و قوانین بورس را اجرا کرده و تکلیف خصوصی سازی با مخابرات نیز تعیین شود. 
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در دنیا مراکز R&D( تحقیقات و پژوهش) بسیاری برای باز تعریف مسائل مربوط به خصوصی سازی وجود دارد و در کشور نیز این امر باید اجرایی شود. 
وی با بیان اینکه در عرصه بین الملل در زمینه پیامک(SMS) و صدا(Voice) دیگر درآمدی حاصل نمی شود، ادامه داد: در کشور ما هنوز درآمد مربوط به این دو زمینه میزان بالایی دارد. 
پور رنجبر گفت: اکنون دنیا درفناوری ارتباطات به سمت خدمات دهی پیش رفته و کشور ما نیز در این زمینه درگیر خواهد شد. 
 
وی تاکید کرد: این خدمات مورد نیاز مردم است و دغدغه مخابرات و دولت این است که چگونه این خدمات را به صورت بهینه به دست مردم برسانند. 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: آموزش، استعلامات، دریافت و پرداخت پول و سلامت از جمله مواردی است که نیازمند سرویس دهی به وسیله ارتباطات است. 
وی اظهار کرد: برنامه های تلفن همراه در دنیا به سمت جذب بازار رفته و نسبت به تلفن ثابت در زمینه جذب بازار از درصد بالایی برخوردار است. 
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین با تاکید بر اینکه ارزش صنعت ارتباطات کمتر از نفت نیست، اضافه کرد: امروز باید با تولید نرم افزار توسط نیروی انسانی جوان کشور از اقتصاد تک محصولی خارج شویم. 
وی ادامه داد: ما نباید علاوه بر تحریم های خارجی در داخل نیز خود را تحریم کرده و در امر تولید نکردن نرم افزار شرکت مخابرات نیز مقصر بوده است. 
پور رنجبر با بیان اینکه قواعد کنونی رگولاتوری ضعیف و دست و پاگیر است، اضافه کرد: امروز سطح توقعاتمان در زمینه ارتباطات پایین آمده و این مساله فاصله ای با پیشرفت ایجاد کرده است. 
وی ادامه داد: پیشرفت در زمینه ارتباطات باید به صورت جمعی باشد و پیمانکار، مشتری، مردم و سهامدار در این زمینه فعال باشند. 
 
چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته و هفتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق تا ۲۵ مرداد در محل نمایشگاههای بین المللی اصفهان برپاست. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.